Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Barn, unge og etnisitet i skolen

    Barn, unge og etnisitet i skolen

    Barn, unge og etnisitet i skolen

    Barn, unge og etnisitet i skolen

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (Thomas Nordahl - Redaktør)

    Gyldendal akademisk

    (Ole Hansen - Redaktør)

    Gyldendal akademisk

    (Ane Sjøbu - Oversetter)

    Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå( 7 stk. )

    199,-

    ISBN:

    9788205508507

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    63

    Vekt:

    175 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Dette vet vi om

    Barn, unge og etnisitet i skolen
    Gyldendal akademisk
    9788205508507

    Forlagets omtale:

    I dette heftet undersøker forfatteren hvordan fokus kan skiftes fra egenskaper hos elevene til relasjoner i skolen, der både lærere og skoleledelse spiller en viktig rolle. En relativt stor andel elever med ikke-vestlig bakgrunn opplever utfordringer i skolen når det gjelder læring, trivsel og LES MER tilhørighet. En utbredt tilnærming til denne problematikken er å peke ut individer eller grupper av elever som årsaken til disse utfordringene. Heftet er med andre ord en invitasjon til å se på sine egne forståelser og egne former for samspill med denne gruppen barn og unge, for å se om det er noen knapper man kan skru på hos seg selv, og som man kanskje ikke en gang var klar over at man hadde, og på den måten endre på selve samspillet. LES MINDRE Forlagets omtale I dette heftet undersøker forfatteren hvordan fokus kan skiftes fra egenskaper hos elevene til relasjoner i skolen, der både lærere og skoleledelse spiller en viktig rolle. En relativt stor andel elever med ikke-vestlig bakgrunn opplever utfordringer i skolen når det gjelder læring, trivsel og tilhørighet. En utbredt tilnærming til denne problematikken er å peke ut individer eller grupper av elever som årsaken til disse utfordringene. Heftet er med andre ord en invitasjon til å se på sine egne forståelser og egne former for samspill med denne gruppen barn og unge, for å se om det er noen knapper man kan skru på hos seg selv, og som man kanskje ikke en gang var klar over at man hadde, og på den måten endre på selve samspillet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.