Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Elever som forskere i naturfag

    Elever som forskere i naturfag

    Elever som forskere i naturfag

    Elever som forskere i naturfag

    Forfatter Universitetsforlaget

    (Stein Dankert Kolstø - Redaktør)

    Universitetsforlaget

    På lager - sendes nå( 5 stk. )

    449,-

    ISBN:

    9788215031446

    Forlag:

    Universitetsforlaget

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    2

    Sider:

    255

    Vekt:

    557 gr

    Alder:

    Voksen

    Elever som forskere i naturfag
    Universitetsforlaget
    9788215031446

    Forlagets omtale:

    Utforskende arbeidsmåter gir rom for utvikling av interesse, metodekompetanse, kreativitet og evne til kritisk vurdering og bruk av data og informasjon. I boken viser forfatterne hvordan læreren kan ta i bruk utforskende arbeidsmåter i egen undervisning.Forfatterne presenterer metoder i samspill LES MER med fagdidaktiske teorier og gir gode råd om hvordan arbeidsmåtene kan benyttes for å fremme naturvitenskapelig kompetanse. Boken er praksisnær og inneholder mange eksempler fra klasserommet. I denne andreutgaven har forfatterne oppdatert boken med nye innsikter og i lys av de reviderte læreplanene. Utforskende arbeidsmåter blir knyttet til både dybdelæring og de nye, tverrgående temaene. Boken er skrevet for lærere på 8.-11. trinn som ønsker å bruke mer utforskende arbeidsmåter, og lærerutdannere, -studenter og forskere som er interessert i en praksisnær drøfting av slike arbeidsmåter. Erik Knain er professor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. Stein Dankert Kolstø er professor ved Institutt for fysikk og teknologi ved UiB. Øvrige bidragsytere er Birgitte Bjønness (NMBU), Anne Kristine Byhring (OsloMet), Ola Erstad (UIO), Gerd Johansen (NMBU), Bente Klevenberg (NMBU) og Idar Mestad (HVL). LES MINDRE Forlagets omtale Utforskende arbeidsmåter gir rom for utvikling av interesse, metodekompetanse, kreativitet og evne til kritisk vurdering og bruk av data og informasjon. I boken viser forfatterne hvordan læreren kan ta i bruk utforskende arbeidsmåter i egen undervisning.Forfatterne presenterer metoder i samspill med fagdidaktiske teorier og gir gode råd om hvordan arbeidsmåtene kan benyttes for å fremme naturvitenskapelig kompetanse. Boken er praksisnær og inneholder mange eksempler fra klasserommet. I denne andreutgaven har forfatterne oppdatert boken med nye innsikter og i lys av de reviderte læreplanene. Utforskende arbeidsmåter blir knyttet til både dybdelæring og de nye, tverrgående temaene. Boken er skrevet for lærere på 8.-11. trinn som ønsker å bruke mer utforskende arbeidsmåter, og lærerutdannere, -studenter og forskere som er interessert i en praksisnær drøfting av slike arbeidsmåter. Erik Knain er professor ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UiO. Stein Dankert Kolstø er professor ved Institutt for fysikk og teknologi ved UiB. Øvrige bidragsytere er Birgitte Bjønness (NMBU), Anne Kristine Byhring (OsloMet), Ola Erstad (UIO), Gerd Johansen (NMBU), Bente Klevenberg (NMBU) og Idar Mestad (HVL).

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.