Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Gruppeskolen

    Gruppeskolen

    Gruppeskolen

    Gruppeskolen (friminutt i den flerkulturelle skolegården)

    Forfatter Gina forlag

    Levering 2-12 dager

    170,-

    ISBN:

    9788269074796

    Forlag:

    Gina forlag

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    172

    Vekt:

    240 gr

    Alder:

    Voksen

    Gruppeskolen
    Gina forlag
    9788269074796

    Forlagets omtale:

    «Gruppeskolen» er en analyse av sosialisering i en flerkulturell skolegård. Til tross for at skolegården er en viktig arena for formidling og innlæring av sosiale ferdigheter, har det vært lite fokus på dette området innen sosiologisk og pedagogisk forskning. Boken bygger på forfatterens feltarbeid LES MER i en skolegård og skildrer hvordan elever med innvandrerbakgrunn, etnisk norske elever og lærere samhandler og påvirker hverandre i en nokså uformell sosial sammenheng. Siden den ordinære skolen var samlokalisert med en spesialskole, fikk forfatteren anledning til å observere elevene ved begge skolene. I realiteten fungerte spesialskolen som en avdeling av den ordinære grunnskolen. Boken gir spesielt innblikk i hvordan lærere formidler stereotypiske normer og forventninger til innvandrerelever og hvordan elevene i skolegården reagerer på disse holdningene. Mehreen Sheikh er utdannet cand.philol. ved Institutt for kulturstudier og orientalske språk, Universitetet i Oslo. Hun er også utdannet ved Institutt for pedagogikk (UiO). LES MINDRE Forlagets omtale «Gruppeskolen» er en analyse av sosialisering i en flerkulturell skolegård. Til tross for at skolegården er en viktig arena for formidling og innlæring av sosiale ferdigheter, har det vært lite fokus på dette området innen sosiologisk og pedagogisk forskning. Boken bygger på forfatterens feltarbeid i en skolegård og skildrer hvordan elever med innvandrerbakgrunn, etnisk norske elever og lærere samhandler og påvirker hverandre i en nokså uformell sosial sammenheng. Siden den ordinære skolen var samlokalisert med en spesialskole, fikk forfatteren anledning til å observere elevene ved begge skolene. I realiteten fungerte spesialskolen som en avdeling av den ordinære grunnskolen. Boken gir spesielt innblikk i hvordan lærere formidler stereotypiske normer og forventninger til innvandrerelever og hvordan elevene i skolegården reagerer på disse holdningene. Mehreen Sheikh er utdannet cand.philol. ved Institutt for kulturstudier og orientalske språk, Universitetet i Oslo. Hun er også utdannet ved Institutt for pedagogikk (UiO).

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.