Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Klar framgang!

    Klar framgang!

    Klar framgang!

    Klar framgang! (leseferdighet på 4. og 5. trinn i et femtenårsperspektiv)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå( 1 stk. )

    449,- Nå 382,-

    ISBN:

    9788215030241

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    235

    Alder:

    Voksen

    Klar framgang!
    Universitetsforl.
    9788215030241

    Forlagets omtale:

    Når elever kommer på 4. og 5. klassetrinn, kreves mer avanserte leseferdigheter. Nå skal elevene i stadig større grad bruke lesing for å lære fag. Hvordan står det egentlig til med leseferdighetene da?PIRLS er en internasjonal undersøkelse av leseferdigheter hos elever på 4. og 5.trinn. I tillegg LES MER til å kartlegge hvor godt barna leser, gir PIRLS også viktig informasjon om forhold som påvirker utvikling i leseferdigheter. Hvilken betydning har alder ved skolestart, klassestørrelse, lærerens kompetanse og rektors holdninger? Hvilke forskjeller er det mellom lesekompetansen til gutter og jenter og hvordan følger skolen opp dem som strever? Og hva skjer når elevene leser digitalt? Fordi PIRLS er gjennomført i Norge hvert 5. år siden 2001, gir den unik innsikt i elevers leseutvikling over tid. Den 5. desember 2017 offentliggjøres resultatene fra den nyeste PIRLS-undersøkelsen i denne boken. Den vil både gi unik kunnskap og utfordre lærere, politikere og alle andre som former barns skolehverdag. Boken blir også tilgjengelig i open access-utgave på Idunn.no. Erfarne norske leseforskere ved Lesesenteret i Stavanger står bak analysen av det norske PIRLS-materialet. Dosent Egil Gabrielsen er leder for PIRLS i Norge og redaktør for boken. LES MINDRE Forlagets omtale Når elever kommer på 4. og 5. klassetrinn, kreves mer avanserte leseferdigheter. Nå skal elevene i stadig større grad bruke lesing for å lære fag. Hvordan står det egentlig til med leseferdighetene da?PIRLS er en internasjonal undersøkelse av leseferdigheter hos elever på 4. og 5.trinn. I tillegg til å kartlegge hvor godt barna leser, gir PIRLS også viktig informasjon om forhold som påvirker utvikling i leseferdigheter. Hvilken betydning har alder ved skolestart, klassestørrelse, lærerens kompetanse og rektors holdninger? Hvilke forskjeller er det mellom lesekompetansen til gutter og jenter og hvordan følger skolen opp dem som strever? Og hva skjer når elevene leser digitalt? Fordi PIRLS er gjennomført i Norge hvert 5. år siden 2001, gir den unik innsikt i elevers leseutvikling over tid. Den 5. desember 2017 offentliggjøres resultatene fra den nyeste PIRLS-undersøkelsen i denne boken. Den vil både gi unik kunnskap og utfordre lærere, politikere og alle andre som former barns skolehverdag. Boken blir også tilgjengelig i open access-utgave på Idunn.no. Erfarne norske leseforskere ved Lesesenteret i Stavanger står bak analysen av det norske PIRLS-materialet. Dosent Egil Gabrielsen er leder for PIRLS i Norge og redaktør for boken.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.