Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Læring i elevteam

    Læring i elevteam

    Læring i elevteam

    Læring i elevteam (forpliktende samarbeid for strukturert faglig og sosial læring)

    Forfatter Universitetsforlaget

    (Karin Johanne Hjertaker - Forfatter)

    Universitetsforlaget

    På lager - sendes nå( 4 stk. )

    419,-

    ISBN:

    9788215030722

    Forlag:

    Universitetsforlaget

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    299

    Vekt:

    644 gr

    Alder:

    Voksen

    Læring i elevteam
    Universitetsforlaget
    9788215030722

    Forlagets omtale:

    I denne håndboka gir forfatterne kunnskapsbaserte, konkrete svar på hvordan læreren kan arbeide systematisk med å nå skolens mål om faglig, sosial og personlig læring og utvikling ¿ samtidig! "Læring i elevteam" bygger på teorier, forskning og praksis fra David og Roger Johnsons prinsippbaserte LES MER tilnærming til Cooperative Learning, og på forfatternes egne erfaringer fra arbeid med samspill og læring i team over flere år. Hovedprinsippet for metoden er at målene formuleres slik at elevene blir gjensidig positivt avhengige av hverandre for å lykkes, både faglig og sosialt. Metoden brukes i dag over hele verden, på alle utdanningsnivåer; fra barnehage- til universitetsnivå. Noen tilnærminger til metoden er kjent i Norge som "læring gjennom samarbeid" eller "samarbeidslæring". Målgruppa for boka er lærerstudenter, lærere og skoleveiledere. Karin og Egil Hjertaker er erfarne pedagoger som selv har brukt og utviklet metoden gjennom mange år. De holder også kurs der deltakerne både får lære prinsippene og prøve metoden i praksis. LES MINDRE Forlagets omtale I denne håndboka gir forfatterne kunnskapsbaserte, konkrete svar på hvordan læreren kan arbeide systematisk med å nå skolens mål om faglig, sosial og personlig læring og utvikling ¿ samtidig! "Læring i elevteam" bygger på teorier, forskning og praksis fra David og Roger Johnsons prinsippbaserte tilnærming til Cooperative Learning, og på forfatternes egne erfaringer fra arbeid med samspill og læring i team over flere år. Hovedprinsippet for metoden er at målene formuleres slik at elevene blir gjensidig positivt avhengige av hverandre for å lykkes, både faglig og sosialt. Metoden brukes i dag over hele verden, på alle utdanningsnivåer; fra barnehage- til universitetsnivå. Noen tilnærminger til metoden er kjent i Norge som "læring gjennom samarbeid" eller "samarbeidslæring". Målgruppa for boka er lærerstudenter, lærere og skoleveiledere. Karin og Egil Hjertaker er erfarne pedagoger som selv har brukt og utviklet metoden gjennom mange år. De holder også kurs der deltakerne både får lære prinsippene og prøve metoden i praksis.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.