Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Skolen i det digitale samfunnet

    Skolen i det digitale samfunnet

    Skolen i det digitale samfunnet

    Skolen i det digitale samfunnet

    Forfatter Fagbokforlaget

    På lager - sendes nå( 5 stk. )

    329,-

    ISBN:

    9788245024593

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    373 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolen i det digitale samfunnet
    Fagbokforlaget
    9788245024593

    Forlagets omtale:

    IKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digitale samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk LES MER deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digitale oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digitalt samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digitale agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digitale læringsressurser. LES MINDRE Forlagets omtale IKT tilbyr redskaper til bruk i læring og arbeid, men også svært mye mer. Informasjons- og kommunikasjonsteknologien danner grunnlag for det digitale samfunnet vi lever i. Internett og web påvirker nær sagt alle områder av samfunnet, blant annet oppvekst, kunnskap, danning og demokratisk deltakelse. Hva trenger lærere å vite om barns digitale oppvekstmiljø? Hva slags kunnskap bør de ha om Internett? Hvordan stimulere barn og unge til deltakelse i et digitalt samfunn? Hva slags kunnskap skal skolen formidle til unge mennesker med Google i lommen? Hvilke oppgaver er skolen tildelt i statens «digitale agenda»? Dette er spørsmål som berører læreres profesjonsfaglige digitale kompetanse slik den er beskrevet i rammeverket særlig kompetanseområdet «skolen i samfunnet». Boken vil være av interesse for lærere, lærerstudenter og andre som er opptatt av utdanning og danning i en digital tid. Trude Løvskar er doktorgradsstipendiat ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Bergen. Hun er utdannet journalist/medieviter og lektor og har mange års erfaring fra undervisning i grunnutdanning og høyere utdanning. Hun har også arbeidet en årrekke med utvikling av digitale læringsressurser.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.