Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Statsvitenskap Ikke for å konkurrere

    Ikke for å konkurrere

    Ikke for å konkurrere

    Ikke for å konkurrere (strategi for fellesskapets tjenere)

    Forfatter Fagbokforlaget

    (Victor Norman - Forfatter)

    Fagbokforlaget

    På lager - sendes nå( 10+ stk. )

    429,-

    ISBN:

    9788245032888

    Forlag:

    Fagbokforlaget

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    278

    Vekt:

    482 gr

    Alder:

    Voksen

    Ikke for å konkurrere
    Fagbokforlaget
    9788245032888

    Forlagets omtale:

    Ikke for å konkurrere tar et oppgjør med den ukritiske bruken av markedsøkonomiske begreper og styringsverktøy i offentlig sektor. Offentlige etater og virksomheter er ikke der for å konkurrere, for å tjene penger eller for å hegne om den kompetansen de bygger opp. De er der for å utføre oppgaver LES MER som velgerne har gitt dem, for å gjøre det på en måte som innebærer at de samme velgerne, i egenskap av brukere, får mest mulig igjen for innsatsen, og for å dele sine erfaringer og kunnskaper fritt med andre. Dette betyr at offentlige virksomheter trenger et annet begrepsapparat og andre strategiske styringsverktøy enn privat sektor. Boken bygger, ved hjelp av samfunnsøkonomisk og strategifaglig teori, et rammeverk for oppdragsformulering og strategiutvikling for statlige og kommunale etater. Christine Meyer er professor i strategi og ledelse ved NHH, og Victor Norman har vært professor i samfunnsøkonomi samme sted. Begge har lang erfaring fra politikk og offentlig administrasjon. LES MINDRE Forlagets omtale Ikke for å konkurrere tar et oppgjør med den ukritiske bruken av markedsøkonomiske begreper og styringsverktøy i offentlig sektor. Offentlige etater og virksomheter er ikke der for å konkurrere, for å tjene penger eller for å hegne om den kompetansen de bygger opp. De er der for å utføre oppgaver som velgerne har gitt dem, for å gjøre det på en måte som innebærer at de samme velgerne, i egenskap av brukere, får mest mulig igjen for innsatsen, og for å dele sine erfaringer og kunnskaper fritt med andre. Dette betyr at offentlige virksomheter trenger et annet begrepsapparat og andre strategiske styringsverktøy enn privat sektor. Boken bygger, ved hjelp av samfunnsøkonomisk og strategifaglig teori, et rammeverk for oppdragsformulering og strategiutvikling for statlige og kommunale etater. Christine Meyer er professor i strategi og ledelse ved NHH, og Victor Norman har vært professor i samfunnsøkonomi samme sted. Begge har lang erfaring fra politikk og offentlig administrasjon.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.