Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren

    Folkeopplyseren (Anna Sethne og den norske reformpedagogikken)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 10+ stk. )

    349,- Nå 298,-

    ISBN:

    9788245017021

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    243

    Vekt:

    516 gr

    Alder:

    Voksen

    Folkeopplyseren
    Fagbokforl.
    9788245017021

    Forlagets omtale:

    Anna Sethne (1872-1961) utviklet seg i årene fra 1890 og frem til de siste førkrigsårene til å bli den mest markante reformpedagogisk orienterte skolelederen i Norge. Denne pedagogikken var kjennetegnet av fagintegrering, stor grad av elevmedvirkning og dynamisk samspill mellom praktiskestetiske LES MER fag og teorifagene. Historien om Anna Sethnes bidrag til å fornye norsk skole kan også brukes til å imøtegå lettvinte påstander fra konservativt skolehold om reformpedagogikk som en slags blindgate i norsk skolehistorie. Hennes variant av reformpedagogisk tenkning var i høy grad kunnskapsorientert, men i en organisk variant der hånd og ånd ble knyttet sammen hver eneste skoledag. Willy Aagre er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. LES MINDRE Forlagets omtale Anna Sethne (1872-1961) utviklet seg i årene fra 1890 og frem til de siste førkrigsårene til å bli den mest markante reformpedagogisk orienterte skolelederen i Norge. Denne pedagogikken var kjennetegnet av fagintegrering, stor grad av elevmedvirkning og dynamisk samspill mellom praktiskestetiske fag og teorifagene. Historien om Anna Sethnes bidrag til å fornye norsk skole kan også brukes til å imøtegå lettvinte påstander fra konservativt skolehold om reformpedagogikk som en slags blindgate i norsk skolehistorie. Hennes variant av reformpedagogisk tenkning var i høy grad kunnskapsorientert, men i en organisk variant der hånd og ånd ble knyttet sammen hver eneste skoledag. Willy Aagre er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.