Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Hobby og Fritid Foto, film og video Filmens hjerte

    Filmens hjerte

    Filmens hjerte

    Filmens hjerte (produksjonskontoret)

    Forfatter Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    385,-

    ISBN:

    9788245011456

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    261

    Vekt:

    508 gr

    Alder:

    Voksen

    Filmens hjerte
    Fagbokforl.
    9788245011456

    Forlagets omtale:

    Filmens hjerte produksjonskontoret handler om praktisk film- og TV-arbeid. Å realisere de gode filmhistoriene er en balansegang mellom kunstneriske og økonomiske krav, og ethvert prosjekt krever et organisatorisk apparat som ivaretar begge deler. I sentrum av dette arbeidet ligger LES MER produksjonskontoret. I boken presenteres de ulike fagfunksjoners roller, arbeidsoppgaver og ansvar. Leseren får en grundig innføring i de verktøyene som produsenter, lineproducere og produksjonsledere bruker i alle fasene av et prosjekt, fra idé til ferdig film. Boken har også en omfattende liste med ord- og begrepsforklaringer. Nina B. Andersson har jobbet med film- og TV-produksjon i ulike roller siden 1993, fortrinnsvis som produksjonsleder og lineproducer på spillefilm og TV-drama. Et utvalg filmer er Salmer fra kjøkkenet, Bare Bea, Svein og rotta og I et speil i en gåte, samt TV-seriene RAN og Koselig med peis. I 2011 har hun arbeidet som utøvende produsent for dramaserien Halvbroren. Hun er utdannet cand.philol. i filmvitenskap ved Universitetet i Trondheim og har også bakgrunn fra dokumentarfilm og fjernsynsreportasje i Volda. De siste årene har hun holdt flere kurs i produksjonsledelse. «Det er i grunnen rart at det ikke har vært skrevet en slik fagbok tidligere. Nå er det gjort. - Og det er gjort godt! Filmens hjerte fyller et etterlengtet savn for unge filmskapere som skal lære seg og forstå hvordan filmproduksjon egentlig foregår. Selv erfarne filmfolk vil kunne ha stor nytte av lesingen. Det redegjøres meget klart for de forskjellige fagfunksjonene i filmproduksjon, og det ansvaret hver enkelt har. Hadde flere forstått dette og tatt konsekvensene av det, ville langt færre økonomiske og kunstneriske - filmforlis ha funnet sted.» - Stig Andersen i Rushprint, 1. september 2011 LES MINDRE Forlagets omtale Filmens hjerte produksjonskontoret handler om praktisk film- og TV-arbeid. Å realisere de gode filmhistoriene er en balansegang mellom kunstneriske og økonomiske krav, og ethvert prosjekt krever et organisatorisk apparat som ivaretar begge deler. I sentrum av dette arbeidet ligger produksjonskontoret. I boken presenteres de ulike fagfunksjoners roller, arbeidsoppgaver og ansvar. Leseren får en grundig innføring i de verktøyene som produsenter, lineproducere og produksjonsledere bruker i alle fasene av et prosjekt, fra idé til ferdig film. Boken har også en omfattende liste med ord- og begrepsforklaringer. Nina B. Andersson har jobbet med film- og TV-produksjon i ulike roller siden 1993, fortrinnsvis som produksjonsleder og lineproducer på spillefilm og TV-drama. Et utvalg filmer er Salmer fra kjøkkenet, Bare Bea, Svein og rotta og I et speil i en gåte, samt TV-seriene RAN og Koselig med peis. I 2011 har hun arbeidet som utøvende produsent for dramaserien Halvbroren. Hun er utdannet cand.philol. i filmvitenskap ved Universitetet i Trondheim og har også bakgrunn fra dokumentarfilm og fjernsynsreportasje i Volda. De siste årene har hun holdt flere kurs i produksjonsledelse. «Det er i grunnen rart at det ikke har vært skrevet en slik fagbok tidligere. Nå er det gjort. - Og det er gjort godt! Filmens hjerte fyller et etterlengtet savn for unge filmskapere som skal lære seg og forstå hvordan filmproduksjon egentlig foregår. Selv erfarne filmfolk vil kunne ha stor nytte av lesingen. Det redegjøres meget klart for de forskjellige fagfunksjonene i filmproduksjon, og det ansvaret hver enkelt har. Hadde flere forstått dette og tatt konsekvensene av det, ville langt færre økonomiske og kunstneriske - filmforlis ha funnet sted.» - Stig Andersen i Rushprint, 1. september 2011

    Emner: Film