Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Norsk data

    Norsk data

    Norsk data (hva gikk galt?)

    Forfatter Alfatroll forlag

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    249,- Nå 218,-

    ISBN:

    9788230345740

    Forlag:

    Alfatroll forlag

    Trykkeår:

    2020

    Utgitt:

    2020

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    SDRM

    Norsk data
    Alfatroll forlag
    9788230345740

    Forlagets omtale:

    Denne boken handler om Norsk Data, den mest bemerkelsesverdige bedriften innen norsk informasjonsteknologi gjennom tidene. I 20 år var bedriften en suksesshistorie i verdens målestokk, og fikk blant andre kontrakter med CERN og Singer Link (F-16 flysimulatoren), begge i konkurranse med verdens LES MER største IT produsenter. Men så gikk det utfor bakke, og i 1992 var det slutt for bedriften som selvstendig selskap. Hva var årsaken til kollapsen? Og hva lå bak suksessen? Begge deler er behørig dekket i boken. Flere har meninger om årsaken til sammenbruddet og hva bedriften burde ha gjort, men deres forklaringer er nesten uten unntak altfor enkle. Boken tar sikte på å gi det mest fyldige svaret på hva som gikk galt, samt noen tanker om hva som kunne vært gjort for å forhindre katastrofen, sett i ettertidens klare lys. Men boken gir også et unikt innblikk i den unike kulturen som motiverte til topp innsats hos de ansatte i alle suksessårene og en god stund senere. Det ville være stor synd om det eneste folk forbinder bedriften er en fiasko, mens kunnskapene om hva Norsk Data faktisk oppnådde gikk tapt fordi man synes å glemme de fantastiske resultatene og hvordan de ble skapt. Tor Olav Steine, f. 1944, er ingeniør med bakgrunn fra Luftforsvaret som teknisk befal med ansvar for bakkebaserte radarsystemer. Deretter arbeidet han i 20 år tett med Norsk Data, hvorav 13 år på innsiden i sentrale posisjoner. Gjennom arbeid i utviklingsavdelingen, konsern marketing, og senere som Vice President, Business Development og til slutt leder for Infotron i Trondheim, hadde han en unik utsiktspost til det meste som skjedde. Han utga boken "Fenomenet Norsk Data" i 1992, men opplevde at praktisk talt alle var bare opptatt av hva som gikk galt. Derfor tittelen på dagens bok, som har fått en mengde nytt stoff i tillegg til det gamle. Reaksjonene på innholdet til nå tyder på at treffsikkerheten i analysene er meget gode. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om Norsk Data, den mest bemerkelsesverdige bedriften innen norsk informasjonsteknologi gjennom tidene. I 20 år var bedriften en suksesshistorie i verdens målestokk, og fikk blant andre kontrakter med CERN og Singer Link (F-16 flysimulatoren), begge i konkurranse med verdens største IT produsenter. Men så gikk det utfor bakke, og i 1992 var det slutt for bedriften som selvstendig selskap. Hva var årsaken til kollapsen? Og hva lå bak suksessen? Begge deler er behørig dekket i boken. Flere har meninger om årsaken til sammenbruddet og hva bedriften burde ha gjort, men deres forklaringer er nesten uten unntak altfor enkle. Boken tar sikte på å gi det mest fyldige svaret på hva som gikk galt, samt noen tanker om hva som kunne vært gjort for å forhindre katastrofen, sett i ettertidens klare lys. Men boken gir også et unikt innblikk i den unike kulturen som motiverte til topp innsats hos de ansatte i alle suksessårene og en god stund senere. Det ville være stor synd om det eneste folk forbinder bedriften er en fiasko, mens kunnskapene om hva Norsk Data faktisk oppnådde gikk tapt fordi man synes å glemme de fantastiske resultatene og hvordan de ble skapt. Tor Olav Steine, f. 1944, er ingeniør med bakgrunn fra Luftforsvaret som teknisk befal med ansvar for bakkebaserte radarsystemer. Deretter arbeidet han i 20 år tett med Norsk Data, hvorav 13 år på innsiden i sentrale posisjoner. Gjennom arbeid i utviklingsavdelingen, konsern marketing, og senere som Vice President, Business Development og til slutt leder for Infotron i Trondheim, hadde han en unik utsiktspost til det meste som skjedde. Han utga boken "Fenomenet Norsk Data" i 1992, men opplevde at praktisk talt alle var bare opptatt av hva som gikk galt. Derfor tittelen på dagens bok, som har fått en mengde nytt stoff i tillegg til det gamle. Reaksjonene på innholdet til nå tyder på at treffsikkerheten i analysene er meget gode.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.