Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fakta Forbruksagentene

    Forbruksagentene

    Forbruksagentene

    Forbruksagentene (slik vekket de kjøpelysten)

    Forfatter Pax

    Levering 2-6 dager

    349,-

    ISBN:

    9788253031941

    Forlag:

    Pax

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    316

    Vekt:

    482 gr

    Alder:

    Voksen

    Forbruksagentene
    Pax
    9788253031941

    Haugenboks omtale:

    Denne boken handler om hvem og hva som har formet dagens forbrukersamfunn, og hvordan disse agentene har kartlagt og kategorisert forbrukerne, formet vaner og lagt til rette for nye markeder. Den tar for seg hvordan kunnskap og ekspertise blir brukt for å vekke kjøpelysten, og hvordan motkrefter bli LES MER r mobilisert. Har litteraturliste og register. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken handler om hvem og hva som har formet dagens forbrukersamfunn, og hvordan disse agentene har kartlagt og kategorisert forbrukerne, formet vaner og lagt til rette for nye markeder. Den tar for seg hvordan kunnskap og ekspertise blir brukt for å vekke kjøpelysten, og hvordan motkrefter blir mobilisert. Har litteraturliste og register.

    Forlagets omtale:

    Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede LES MER på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere. LES MINDRE Forlagets omtale Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.