Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fakta Kavli

    Kavli

    Kavli

    Kavli (verdiskaping til gode formål)

    Forfatter Bodoni

    (Kjell Bjørn Minde - Forfatter)

    Bodoni

    (Jo Gjerstad - Illustratør)

    Bodoni

    Levering 2-6 dager

    399,- Nå 349,-

    ISBN:

    9788271286682

    Forlag:

    Bodoni

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    324

    Vekt:

    1528 gr

    Alder:

    Voksen

    Kavli
    Bodoni
    9788271286682

    Forlagets omtale:

    Kavlikonsernet startet som en fetevareforretning i Bergen, grunnlagt i 1893 av småbruker- og skomaker-sønnen Olav Kavli fra Romsdalen. Innovasjon kom til å følge bedriften: Påleggskaviar, smelteost, ost på tube, lettmajones, Skyr, Raketosten i Sverige og Fun light i Danmark. På 1930-tallet ble LES MER bedriften et multinasjonalt konsern med fabrikker i Storbritannia, Danmark og Sverige. Utenlandsetableringene nøt stor grad av selvstendighet og har vært toneangivende i utviklingen frem til i dag. I 1962 overlot Knut Kavli eierskapet til en ideell stiftelse, O. Kavli og Knut Kavlis Allmennyttige Fond. I 2012 bevilget de 25 millioner kroner til kultur, forskning og sosialt arbeid. De siste årene har konsernet ekspandert både i inn- og utland, og vært med på å bryte det norske meierimonopolet gjennom opprettelsen av Q-Meieriene. Hvordan har man greid å bygge et multinasjonalt selskap basert på noe så utypisk som norsk ost? Svaret på det får du i denne boken. LES MINDRE Forlagets omtale Kavlikonsernet startet som en fetevareforretning i Bergen, grunnlagt i 1893 av småbruker- og skomaker-sønnen Olav Kavli fra Romsdalen. Innovasjon kom til å følge bedriften: Påleggskaviar, smelteost, ost på tube, lettmajones, Skyr, Raketosten i Sverige og Fun light i Danmark. På 1930-tallet ble bedriften et multinasjonalt konsern med fabrikker i Storbritannia, Danmark og Sverige. Utenlandsetableringene nøt stor grad av selvstendighet og har vært toneangivende i utviklingen frem til i dag. I 1962 overlot Knut Kavli eierskapet til en ideell stiftelse, O. Kavli og Knut Kavlis Allmennyttige Fond. I 2012 bevilget de 25 millioner kroner til kultur, forskning og sosialt arbeid. De siste årene har konsernet ekspandert både i inn- og utland, og vært med på å bryte det norske meierimonopolet gjennom opprettelsen av Q-Meieriene. Hvordan har man greid å bygge et multinasjonalt selskap basert på noe så utypisk som norsk ost? Svaret på det får du i denne boken.