Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fakta Nå får jeg det til!

    Nå får jeg det til!

    Nå får jeg det til!

    Nå får jeg det til! ((Om tilpasset opplæring i matematikk))

    Forfatter

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    383,-

    ISBN:

    9788290910346

    Trykkeår:

    2009

    Utgitt:

    2013

    Sider:

    89

    Nå får jeg det til!
    9788290910346

    Haugenboks omtale:

    Dette er en praktisk vinklet håndbok om hvordan elevene – her representert ved Bob-Kåre – kan mestre matematikken. Boken tar utgangspunkt i hvordan læreren raskt kan oppdage elever med vansker i matematikk og deretter utforme presise hjelpetiltak. Håndboken viser hvordan en enkelt kan kartlegge LES MER vanskene og hva en ellers må vite om mulige andre vansker hos eleven. Ut fra dette viser boken hvordan innholdet bør være og gir tips om hvordan en kan få eleven til å ville lære dette. Spesielt vises det hva en kan gjøre når eleven har språkvansker eller lesevansker, og det drøftes hva en skal si til foreldrene og når eleven bør henvises til PPT. Siste delen har et kapittel om vanlige spørsmål om matematikkvansker, og der er også et tillegg med noen praktiske ideer. Vekten er lagt på arbeid med de grunnleggende områdene i matematikk og er lite teoretisk preget, men bygger på nyere spesialpedagogisk forskning om matematikkvansker (med referanser i fotnoter) og forfatterens egne erfaringer fra PPT og Sørlandet kompetansesenter. Hvert kapittel kan leses separat og boken har preg av å være en oppslagsbok. Boken forutsetter ikke noen spesiell forkunnskap i matematikk eller spesialpedagogikk, og den vil også passe godt innen lærerutdanningen og til spesialpedagogisk bruk ved matematikkvansker. LES MINDRE Haugenboks omtale Dette er en praktisk vinklet håndbok om hvordan elevene – her representert ved Bob-Kåre – kan mestre matematikken. Boken tar utgangspunkt i hvordan læreren raskt kan oppdage elever med vansker i matematikk og deretter utforme presise hjelpetiltak. Håndboken viser hvordan en enkelt kan kartlegge vanskene og hva en ellers må vite om mulige andre vansker hos eleven. Ut fra dette viser boken hvordan innholdet bør være og gir tips om hvordan en kan få eleven til å ville lære dette. Spesielt vises det hva en kan gjøre når eleven har språkvansker eller lesevansker, og det drøftes hva en skal si til foreldrene og når eleven bør henvises til PPT. Siste delen har et kapittel om vanlige spørsmål om matematikkvansker, og der er også et tillegg med noen praktiske ideer. Vekten er lagt på arbeid med de grunnleggende områdene i matematikk og er lite teoretisk preget, men bygger på nyere spesialpedagogisk forskning om matematikkvansker (med referanser i fotnoter) og forfatterens egne erfaringer fra PPT og Sørlandet kompetansesenter. Hvert kapittel kan leses separat og boken har preg av å være en oppslagsbok. Boken forutsetter ikke noen spesiell forkunnskap i matematikk eller spesialpedagogikk, og den vil også passe godt innen lærerutdanningen og til spesialpedagogisk bruk ved matematikkvansker.