Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fakta Debatt, politikk og samfunn Skolebarn og skoleforeldre

    Skolebarn og skoleforeldre

    Skolebarn og skoleforeldre

    Skolebarn og skoleforeldre (om forholdet mellom hjem og skole)

    Forfatter Pax

    (Guri Larsen - Forfatter)

    Pax

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    249,- Nå 99,-

    ISBN:

    9788253021737

    Forlag:

    Pax

    Trykkeår:

    2000

    Utgitt:

    2000

    Utgave:

    1

    Sider:

    213

    Vekt:

    300 gr

    Alder:

    Voksen

    Skolebarn og skoleforeldre
    Pax
    9788253021737

    Forlagets omtale:

    Foreldre og skole er sammen om å skape "gode og lykkelige barn" . Men det er ikke opplagt hvordan dette arbeidet skal fordeles, hvordan samarbeidet skal foregå og hvilken makt de to partene har eller skal ha. Hvordan fordeles oppgaver i forbindelse med omsorg og skolearbeid? Barn er både LES MER selvstendige aktører og de voksnes prosjekt, og denne tvetydigheten virker også inn på samhandlingen mellom barn, foreldre og skole. Et eget kapittel blir viet til minoritetsfamiliers møte med skolen. Hvordan oppfatter de skolens budskap og sine egne handlingsbetingelser, og hvordan forsøker de å fremme egne mål og ønsker? Hovedhensikten med boka er å gi innblikk i en prosess der barn, foreldre og lærere deltar, en prosess som både er sentral i å skape morgendagens voksne, og det samfunnet vi lever i her og nå. Boka egner seg til skoleforskere, beslutningstakere, og ikke minst lærere og foreldre. LES MINDRE Forlagets omtale Foreldre og skole er sammen om å skape "gode og lykkelige barn" . Men det er ikke opplagt hvordan dette arbeidet skal fordeles, hvordan samarbeidet skal foregå og hvilken makt de to partene har eller skal ha. Hvordan fordeles oppgaver i forbindelse med omsorg og skolearbeid? Barn er både selvstendige aktører og de voksnes prosjekt, og denne tvetydigheten virker også inn på samhandlingen mellom barn, foreldre og skole. Et eget kapittel blir viet til minoritetsfamiliers møte med skolen. Hvordan oppfatter de skolens budskap og sine egne handlingsbetingelser, og hvordan forsøker de å fremme egne mål og ønsker? Hovedhensikten med boka er å gi innblikk i en prosess der barn, foreldre og lærere deltar, en prosess som både er sentral i å skape morgendagens voksne, og det samfunnet vi lever i her og nå. Boka egner seg til skoleforskere, beslutningstakere, og ikke minst lærere og foreldre.

    Emner: Skolen Foreldre