Tomt hos leverandør, ny melding ventes

1

400

1622 gr

Vikinger i krig
Spartacus
9788243004757

Vikingenes herjinger forente de spanske kongedømmene og stanset Karl den store og frankernes fremrykning i Europa. Overalt der vikingskipene ferdes fulgte enorme lidelser i deres kjølvann, men i møtet mellom kulturene forandres både de europeiske og nordiske samfunnene. Aldri før har vikingtidens LES MER krigskunst, våpen og tokter blitt presentert samlet. Denne boken viser frem vikingenes offensive og defensive krigføring, deres våpenteknologi, militære tradisjon og taktikk. Underveis tas leseren med på de omfattende plyndrings- og erobringskampanjene som brakte vikingene helt til de muslimske rikene rundt Kaspihavet i øst, til Bagdad og Jerusalem i sør, til dagens Russland i nord og til indianerne i Amerika i vest. Gjennom detaljerte rekonstruksjoner, illustrasjoner, kart og foto gir Vikinger i krig et levende innblikk i en av de mest spennende epoker i Europas historie. LES MINDRE Forlagets omtale Vikingenes herjinger forente de spanske kongedømmene og stanset Karl den store og frankernes fremrykning i Europa. Overalt der vikingskipene ferdes fulgte enorme lidelser i deres kjølvann, men i møtet mellom kulturene forandres både de europeiske og nordiske samfunnene. Aldri før har vikingtidens krigskunst, våpen og tokter blitt presentert samlet. Denne boken viser frem vikingenes offensive og defensive krigføring, deres våpenteknologi, militære tradisjon og taktikk. Underveis tas leseren med på de omfattende plyndrings- og erobringskampanjene som brakte vikingene helt til de muslimske rikene rundt Kaspihavet i øst, til Bagdad og Jerusalem i sør, til dagens Russland i nord og til indianerne i Amerika i vest. Gjennom detaljerte rekonstruksjoner, illustrasjoner, kart og foto gir Vikinger i krig et levende innblikk i en av de mest spennende epoker i Europas historie.

Emner: Vikinger Krig
Vikings at war Kim Hjardar
På lager - sendes nå ( 2 stk. )