Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Design og strategi

    Design og strategi

    Design og strategi

    Design og strategi (prosesser og metoder for strategisk utvikling av design)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    Forventes i salg 08.08.2018

    699,-

    ISBN:

    9788202490553

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Design og strategi
    Cappelen Damm akademisk
    9788202490553

    Forlagets omtale:

    Alle virksomheter trenger en forretningsstrategi og en visuell profil. De må også kunne kommunisere hvilke produkter og tjenester de kan tilby sine kunder. I skjæringspunktet mellom strategi og design ligger nøkkelen til suksess.Design og strategi presenterer prosesser og metoder for utvikling av LES MER strategier og designløsninger og henvender seg både til virksomheten og designeren. Boken retter seg spesielt inn mot høyere designutdanninger som inkluderer strategisk utvikling av design i sitt studieprogram. Den retter seg også inn mot profesjonelle designere, markedsførere, merkebyggere og kommunikatører. Problemstilling, merkestrategi og visuell identitet er sentrale temaer. Fasestrukturen som boken er bygget opp rundt, fungerer på tvers av designdisiplinene. Den er også navigeringssystemet som gir retning og struktur gjennom hele prosessen, og som leseren kan styre etter. Design og strategi byr på et mangfold av metoder for innsikt, strategi, idéutvikling og problemløsing. Den kan brukes som en håndbok ved planlegging av strategi- og designprosjekter, og leseren kan enkelt hente frem prosesser og metoder etter behov. De to hovedelementene, strategi og design, er tillagt samme vekt i boken, fordi de egentlig utgjør to sider av samme sak: Ingen design uten strategi - ingen strategi uten en designer. For designeren gjelder det å skape løsninger som er strategisk forankret, og bidrar til at oppdragsgiveren når sine mål. LES MINDRE Forlagets omtale Alle virksomheter trenger en forretningsstrategi og en visuell profil. De må også kunne kommunisere hvilke produkter og tjenester de kan tilby sine kunder. I skjæringspunktet mellom strategi og design ligger nøkkelen til suksess.Design og strategi presenterer prosesser og metoder for utvikling av strategier og designløsninger og henvender seg både til virksomheten og designeren. Boken retter seg spesielt inn mot høyere designutdanninger som inkluderer strategisk utvikling av design i sitt studieprogram. Den retter seg også inn mot profesjonelle designere, markedsførere, merkebyggere og kommunikatører. Problemstilling, merkestrategi og visuell identitet er sentrale temaer. Fasestrukturen som boken er bygget opp rundt, fungerer på tvers av designdisiplinene. Den er også navigeringssystemet som gir retning og struktur gjennom hele prosessen, og som leseren kan styre etter. Design og strategi byr på et mangfold av metoder for innsikt, strategi, idéutvikling og problemløsing. Den kan brukes som en håndbok ved planlegging av strategi- og designprosjekter, og leseren kan enkelt hente frem prosesser og metoder etter behov. De to hovedelementene, strategi og design, er tillagt samme vekt i boken, fordi de egentlig utgjør to sider av samme sak: Ingen design uten strategi - ingen strategi uten en designer. For designeren gjelder det å skape løsninger som er strategisk forankret, og bidrar til at oppdragsgiveren når sine mål.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.