Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Estetiske fag Foto / film Et annet lerret

    Et annet lerret

    Et annet lerret

    Et annet lerret (fire historier om film og billedkunst)

    Forfatter

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    249,- Nå 124,-

    ISBN:

    9788299785167

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Vekt:

    261 gr

    Alder:

    Voksen

    Et annet lerret
    9788299785167

    Forlagets omtale:

    Da filmen kom tidlig i det tjuende århundre fikk menneskehetens historie for første gang muligheten til å fremstå som en fortelling ? eller som en sekvens ? av bevegelige bilder. Filmen dannet en ny type museum, og den medførte en utvidelse av det begrepsapparatet som omgir bildet. I over LES MER femten år har Marit Paasche arbeidet med grenseflatene mellom kunst, video og film. Et annet lerret er et personlig blikk på filmen fra billedkunstens ståsted. Hvert av de fire essayene tar utgangspunkt i en film: Alain Resnais? Hiroshima Mon Amour, Ingmar Bergmans Persona, Michelangelo Antonionis Blow-Up og Lovely Andrea av Hito Steyerl. Filmene danner ulike innganger til en diskusjon om bildets posisjon i samfunnet, og de gir et innblikk i hvordan billedkunsten og filmen stadig har utvekslet strategier for å forstå og håndtere bilder av oss selv og verden. LES MINDRE Forlagets omtale Da filmen kom tidlig i det tjuende århundre fikk menneskehetens historie for første gang muligheten til å fremstå som en fortelling ? eller som en sekvens ? av bevegelige bilder. Filmen dannet en ny type museum, og den medførte en utvidelse av det begrepsapparatet som omgir bildet. I over femten år har Marit Paasche arbeidet med grenseflatene mellom kunst, video og film. Et annet lerret er et personlig blikk på filmen fra billedkunstens ståsted. Hvert av de fire essayene tar utgangspunkt i en film: Alain Resnais? Hiroshima Mon Amour, Ingmar Bergmans Persona, Michelangelo Antonionis Blow-Up og Lovely Andrea av Hito Steyerl. Filmene danner ulike innganger til en diskusjon om bildets posisjon i samfunnet, og de gir et innblikk i hvordan billedkunsten og filmen stadig har utvekslet strategier for å forstå og håndtere bilder av oss selv og verden.