Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Estetiske fag Kunst i storforetakenes tid

    Kunst i storforetakenes tid

    Kunst i storforetakenes tid

    Kunst i storforetakenes tid (on corporate collecting, næringslivets kunstsamling og kunstpolitikk)

    Forfatter Fagbokforl.

    Levering 2-6 dager

    265,-

    ISBN:

    9788276747874

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2001

    Utgitt:

    2001

    Utgave:

    1

    Sider:

    165

    Vekt:

    290 gr

    Alder:

    Voksen

    Kunst i storforetakenes tid
    Fagbokforl.
    9788276747874

    Forlagets omtale:

    Kredittkassens kunstsamling er dobbelt så stor som samlingen til Museet for samtidskunst. Da Storebrand flyttet inn i nytt bygg i 1998, var innkjøpsbudsjettet til kunst om lag ti ganger større enn Nasjonalgalleriets årlige innkjøpsbudsjett. Vi ser konturene av et kulturelt rustningskappløp. LES MER Kunstsamling har gitt næringslivet enda en konkurransearena. Ved siden av profitt og markedsandeler står nå kampen også om kulturen. Men hvorfor samler store bedrifter på kunst, og hvordan gjør de det? Kunstsamling i regi av foretak som Kreditkassen, Hydro og Storebrand kan forstås som bærebjelker for en omfattende kommunikasjonsstrategi. Internasjonalt brukes uttrykket corporate collecting om de store foretakenes virksomhet som kunstsamlere. Denne boken handler om hvordan corporate collecting tar stadig større plass i både kunstlivet og næringslivet. Boken er et nybrottsarbeid på et område som tidligere ikke er behandlet i norsk faglitteratur, og bare i liten grad i internasjonal litteratur. Boken anbefales til studenter og forskere i kunst- og kulturfag og til alle som arbeider med kunst, kultur og kommunikasjon i privat og offentlig sektor. Johan Fredrik Urnes er cand.philol. fra Institutt for medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Han har vært museumspedagog ved Rogaland kunstmuseum i en årrekke og høgskolelektor i mediefag og kunst- og kulturformidling ved Høgskolen i Stavanger. LES MINDRE Forlagets omtale Kredittkassens kunstsamling er dobbelt så stor som samlingen til Museet for samtidskunst. Da Storebrand flyttet inn i nytt bygg i 1998, var innkjøpsbudsjettet til kunst om lag ti ganger større enn Nasjonalgalleriets årlige innkjøpsbudsjett. Vi ser konturene av et kulturelt rustningskappløp. Kunstsamling har gitt næringslivet enda en konkurransearena. Ved siden av profitt og markedsandeler står nå kampen også om kulturen. Men hvorfor samler store bedrifter på kunst, og hvordan gjør de det? Kunstsamling i regi av foretak som Kreditkassen, Hydro og Storebrand kan forstås som bærebjelker for en omfattende kommunikasjonsstrategi. Internasjonalt brukes uttrykket corporate collecting om de store foretakenes virksomhet som kunstsamlere. Denne boken handler om hvordan corporate collecting tar stadig større plass i både kunstlivet og næringslivet. Boken er et nybrottsarbeid på et område som tidligere ikke er behandlet i norsk faglitteratur, og bare i liten grad i internasjonal litteratur. Boken anbefales til studenter og forskere i kunst- og kulturfag og til alle som arbeider med kunst, kultur og kommunikasjon i privat og offentlig sektor. Johan Fredrik Urnes er cand.philol. fra Institutt for medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Han har vært museumspedagog ved Rogaland kunstmuseum i en årrekke og høgskolelektor i mediefag og kunst- og kulturformidling ved Høgskolen i Stavanger.