Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Kunsthistorie Ryszard Warsinski

    Ryszard Warsinski

    Ryszard Warsinski

    Ryszard Warsinski (confabulari, bildets vesen og den grusomme skjønnhet)

    Forfatter Orfeus

    Levering 2-6 dager

    598,-

    ISBN:

    9788293140368

    Forlag:

    Orfeus

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    350

    Alder:

    Voksen

    Ryszard Warsinski
    Orfeus
    9788293140368

    Forlagets omtale:

    Ryszard Warsinski har påvirket flere norske kunstnere med sitt surrealistiske, burleske og frie forhold til ord og bilde, hans utradisjonelle kunstsyn, hans eksperimenterende teknikk og bruk av materialer. Likevel ble han av sin samtid oppfattet som fremmedartet og provoserende. "Det LES MER uløselige paradokset som synliggjøres ved sammensmeltningen av det skjønne og det heslige, det tidsoverskridende og det forgjengelige, det opphøyde og det banale. Her er en kunstner som hadde som livsprosjekt å forsøkte å gripe det ugripbare. Men for å få det til benyttet han seg av det han hadde for hånden: de kunstneriske uttrykksmidlene han hadde så full beherskelse over. Og de omfattende kulturhistoriske ressursene han var så fortrolig med." LES MINDRE Forlagets omtale Ryszard Warsinski har påvirket flere norske kunstnere med sitt surrealistiske, burleske og frie forhold til ord og bilde, hans utradisjonelle kunstsyn, hans eksperimenterende teknikk og bruk av materialer. Likevel ble han av sin samtid oppfattet som fremmedartet og provoserende. "Det uløselige paradokset som synliggjøres ved sammensmeltningen av det skjønne og det heslige, det tidsoverskridende og det forgjengelige, det opphøyde og det banale. Her er en kunstner som hadde som livsprosjekt å forsøkte å gripe det ugripbare. Men for å få det til benyttet han seg av det han hadde for hånden: de kunstneriske uttrykksmidlene han hadde så full beherskelse over. Og de omfattende kulturhistoriske ressursene han var så fortrolig med."