Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Estetiske fag Musikk Verkanalysen som fortolkningsarena

    Verkanalysen som fortolkningsarena

    Verkanalysen som fortolkningsarena

    Verkanalysen som fortolkningsarena

    Forfatter Unipub forl.

    Levering 2-6 dager

    389,-

    ISBN:

    9788274775169

    Forlag:

    Unipub forl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    263

    Vekt:

    396 gr

    Alder:

    Voksen

    Verkanalysen som fortolkningsarena
    Unipub forl.
    9788274775169

    Forlagets omtale:

    I dagens kommersielle klassiske musikkverden er det flere profesjoner som profilerer, formidler og fortolker det musikalske uttrykket. Minst synlig av disse er analytikeren, som i denne boken gis mulighet til å utvide verkanalysens arena til også å omfatte lytter- og utøverposisjonen. Når analysen LES MER fristilles fra notearket og tar inn over seg musikkopplevelsens mange fasetter, trengs en fortolkningsmodell som ivaretar musikkverket både som partitur og som opplevelse. En slik modell presenteres i boken og er bakgrunn for analysene av fem ulike verk av Mozart, Brahms, Grieg, Stravinskij og Messiaen. Slik genereres ny kunnskap om verkene og den sammenheng de kan oppfattes i. Forfatteren avslutter med en refleksjon over analysenes tilknytning til fortolkningsmodellen. LES MINDRE Forlagets omtale I dagens kommersielle klassiske musikkverden er det flere profesjoner som profilerer, formidler og fortolker det musikalske uttrykket. Minst synlig av disse er analytikeren, som i denne boken gis mulighet til å utvide verkanalysens arena til også å omfatte lytter- og utøverposisjonen. Når analysen fristilles fra notearket og tar inn over seg musikkopplevelsens mange fasetter, trengs en fortolkningsmodell som ivaretar musikkverket både som partitur og som opplevelse. En slik modell presenteres i boken og er bakgrunn for analysene av fem ulike verk av Mozart, Brahms, Grieg, Stravinskij og Messiaen. Slik genereres ny kunnskap om verkene og den sammenheng de kan oppfattes i. Forfatteren avslutter med en refleksjon over analysenes tilknytning til fortolkningsmodellen.