Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fakta Livssyn Selvutvikling Nudge

    Nudge

    Nudge

    Nudge (hvordan ta bedre valg om helse, penger og lykke, improving decisions about health, wealth and happiness)

    Forfatter Dreyers forlag

    (Cass R. Sunstein - Forfatter)

    Dreyers forlag

    (Kjersti Velsand - Oversetter)

    Dreyers forlag

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    249,-

    ISBN:

    9788282655002

    Forlag:

    Dreyers forlag

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    SDRM

    Nudge
    Dreyers forlag
    9788282655002

    Forlagets omtale:

    En av tiårets mest innflytelsesrike bøker. Nobelprisvinner i økonomi Richard H. Thaler og Holbergprisvinner Cass R. Sunsteins bestselger endelig på norsk! Det engelske ordet nudge betyr «dult», og har blitt et atferdsøkonomisk begrep for å tilrettelegge noe på en smart måte slik at folk gjør LES MER lure valg. Hver dag tar vi beslutninger som har betydning for oss selv eller barna våre, men altfor ofte tar vi dårlige valg. I økonomisk teori er mennesket rasjonelt, men i virkeligheten handler vi mennesker ofte lite rasjonelt. Vi har heller ikke alltid viljestyrke til å gjøre det vi egentlig vet vi burde gjøre. Forfatterne inviterer oss med inn i en annen verden, tilrettelagt for vår menneskelige natur. De viser hvordan man kan gjenkjenne feilslutningene vanlige mennesker er tilbøyelige til å gjøre og designe miljøer som gjør det lettere å velge smart. De kaller det valgarkitektur, å utforme noe slik at man forsiktig dultes i en fordelaktig retning, uten å begrense folks frihet til å velge. Nudge handler om hvordan psykologi og atferdsøkonomi kan brukes til gavn for enkeltmennesker og samfunnet. LES MINDRE Forlagets omtale En av tiårets mest innflytelsesrike bøker. Nobelprisvinner i økonomi Richard H. Thaler og Holbergprisvinner Cass R. Sunsteins bestselger endelig på norsk! Det engelske ordet nudge betyr «dult», og har blitt et atferdsøkonomisk begrep for å tilrettelegge noe på en smart måte slik at folk gjør lure valg. Hver dag tar vi beslutninger som har betydning for oss selv eller barna våre, men altfor ofte tar vi dårlige valg. I økonomisk teori er mennesket rasjonelt, men i virkeligheten handler vi mennesker ofte lite rasjonelt. Vi har heller ikke alltid viljestyrke til å gjøre det vi egentlig vet vi burde gjøre. Forfatterne inviterer oss med inn i en annen verden, tilrettelagt for vår menneskelige natur. De viser hvordan man kan gjenkjenne feilslutningene vanlige mennesker er tilbøyelige til å gjøre og designe miljøer som gjør det lettere å velge smart. De kaller det valgarkitektur, å utforme noe slik at man forsiktig dultes i en fordelaktig retning, uten å begrense folks frihet til å velge. Nudge handler om hvordan psykologi og atferdsøkonomi kan brukes til gavn for enkeltmennesker og samfunnet.

    Alternative utgaver
    Nudge, hvordan ta bedre valg om helse, p... Richard H. Thaler
    På lager - sendes nå( 3 stk. )
    Innbundet, Bokmål
    379,- NÅ 332,-

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.