Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Grunnlag for læring

Grunnlag for læring

Grunnlag for læring

Grunnlag for læring (dokumentasjon i barnehage og skole)

Forfatter Fagbokforl.

(Eva Skogen - Forfatter)

Fagbokforl.

Levering 2-6 dager

339,- Nå 290,-

ISBN:

9788245009934

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2011

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

176

Vekt:

343 gr

Alder:

Voksen

Grunnlag for læring
Fagbokforl.
9788245009934

Forlagets omtale:

Boken presenterer og diskuterer hvorfor og hvordan lærere i barnehage og skole skal dokumentere barns utvikling og læring, og den avklarer sentrale begreper knyttet til dette. Forfatterne knytter temaet dokumentasjon til læreplanarbeid, spesialpedagogisk virksomhet og samarbeid, og belyser både LES MER etiske og juridiske perspektiver ved bruk av dokumentasjon i forbindelse med barn og unges utvikling og læring. Et sentralt tema er barns lærings- og mestringsfølelse. Spørsmål som stilles, er: Hvordan kan barnehage og skole ta i bruk ulike former for dokumentasjon til barns beste? Hvordan kan dokumentasjon overføres mellom ulike samarbeidende instanser? Og hvordan ivaretas foreldrenes medvirkning i dette? Sidsel Germeten er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark, ved masterstudiet i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring. Hun har publisert en rekke artikler, bøker og rapporter fra forskning om begynneropplæring, spesialundervisning, skoleledelse og klasseromsforskning. Eva Skogen er utdannet førskolelærer, spesialpedagog og cand.paed., og hun arbeider som førstelektor ved avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier ved Høgskolen i Oslo, førskolelærerutdanningen. Hun har tidligere publisert kapitler i ulike lærebøker, og er redaktør for og medforfatter av boken Å være leder i barnehagen. Eva Skogen er også medforfatter av boken Rett skal være rett - Juridiske og pedagogiske utfordringer i barnehagen. LES MINDRE Forlagets omtale Boken presenterer og diskuterer hvorfor og hvordan lærere i barnehage og skole skal dokumentere barns utvikling og læring, og den avklarer sentrale begreper knyttet til dette. Forfatterne knytter temaet dokumentasjon til læreplanarbeid, spesialpedagogisk virksomhet og samarbeid, og belyser både etiske og juridiske perspektiver ved bruk av dokumentasjon i forbindelse med barn og unges utvikling og læring. Et sentralt tema er barns lærings- og mestringsfølelse. Spørsmål som stilles, er: Hvordan kan barnehage og skole ta i bruk ulike former for dokumentasjon til barns beste? Hvordan kan dokumentasjon overføres mellom ulike samarbeidende instanser? Og hvordan ivaretas foreldrenes medvirkning i dette? Sidsel Germeten er professor i pedagogikk ved Høgskolen i Finnmark, ved masterstudiet i spesialpedagogikk og tilpasset opplæring. Hun har publisert en rekke artikler, bøker og rapporter fra forskning om begynneropplæring, spesialundervisning, skoleledelse og klasseromsforskning. Eva Skogen er utdannet førskolelærer, spesialpedagog og cand.paed., og hun arbeider som førstelektor ved avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier ved Høgskolen i Oslo, førskolelærerutdanningen. Hun har tidligere publisert kapitler i ulike lærebøker, og er redaktør for og medforfatter av boken Å være leder i barnehagen. Eva Skogen er også medforfatter av boken Rett skal være rett - Juridiske og pedagogiske utfordringer i barnehagen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.