Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Krafttak for lesing i fag

Krafttak for lesing i fag

Krafttak for lesing i fag

Krafttak for lesing i fag

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

319,- Nå 273,-

ISBN:

9788232101405

Forlag:

Akademika

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

197

Vekt:

386 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål og Engelsk

Krafttak for lesing i fag
Akademika
9788232101405

Forlagets omtale:

Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å LES MER angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.