Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Læringsstrategier i tilpasset opplæring

    Læringsstrategier i tilpasset opplæring

    Læringsstrategier i tilpasset opplæring

    Læringsstrategier i tilpasset opplæring

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    349,-

    ISBN:

    9788290910216

    Forlag:

    Info Vest Forlag

    Trykkeår:

    2003

    Alder:

    Voksen

    Læringsstrategier i tilpasset opplæring
    Info Vest Forlag
    9788290910216

    Forlagets omtale:

    Boken viser hvordan lærer kan hjelpe elevene på grunnlag av elevenes egne erfaringer og skape harmoni mellom det de kan, og det nye som skal læres. Læringsstrategitenkingen kan sammenlignes med god, gammeldags studieteknikk. Boken viser hvordan dette arbeidsredskapet kan brukes på en bevisst, LES MER systematisk og målrettet måte. Det må ikke bare arbeides i forhold til hva elevene skal lære. Lærer må vise dem hvordan de skal arbeide og lære, -og i neste omgang hvorfor. Strategiene er anvendelige i alle former for opplæring fra individrettet arbeid, gruppearbeid, i klassesammenheng, sosialpedagogisk arbeid, full-/fådelt skole, i planarbeid og kan brukes av alle uansett alder. Boken presenterer det teoretiske grunnlaget som bruk av læringsstrategier bygger på. Den knytter Nyborgs begrepsundervisningsmodell (BU-modellen) og grunnleggende begrepssystemer (GBS-modellen) til bruken, er i tråd med konstruktivistisk tenkning og L-97. Deretter presenteres følgende læringsstrategier: LES MINDRE Forlagets omtale Boken viser hvordan lærer kan hjelpe elevene på grunnlag av elevenes egne erfaringer og skape harmoni mellom det de kan, og det nye som skal læres. Læringsstrategitenkingen kan sammenlignes med god, gammeldags studieteknikk. Boken viser hvordan dette arbeidsredskapet kan brukes på en bevisst, systematisk og målrettet måte. Det må ikke bare arbeides i forhold til hva elevene skal lære. Lærer må vise dem hvordan de skal arbeide og lære, -og i neste omgang hvorfor. Strategiene er anvendelige i alle former for opplæring fra individrettet arbeid, gruppearbeid, i klassesammenheng, sosialpedagogisk arbeid, full-/fådelt skole, i planarbeid og kan brukes av alle uansett alder. Boken presenterer det teoretiske grunnlaget som bruk av læringsstrategier bygger på. Den knytter Nyborgs begrepsundervisningsmodell (BU-modellen) og grunnleggende begrepssystemer (GBS-modellen) til bruken, er i tråd med konstruktivistisk tenkning og L-97. Deretter presenteres følgende læringsstrategier: