Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samfunnsvitenskap Norsk matmakt i endring

Norsk matmakt i endring

Norsk matmakt i endring

Norsk matmakt i endring

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

415,- Nå 355,-

ISBN:

9788245017526

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Sider:

419

Vekt:

772 gr

Alder:

Voksen

Norsk matmakt i endring
Fagbokforl.
9788245017526

Forlagets omtale:

Denne boka analyserer endringer i organisering og forvaltning av det norske matsystemet. Hvem har fatt okt innflytelse i verdikjedene for mat de siste tjue arene? Her har vi sett en sterk konsentrasjon i dagligvarebransjen mot det som ser ut til a bli tre store og mektige dagligvarekjeder. Det LES MER overordna bildet er at det ikke skjer noen entydig nyliberalisering pa matomradet i Norge, men en dreining mot et korporativt, nyregulert nettverksregime hvor bade stat, matprodusenter og forbrukere er svekket til fordel for dagligvarebransjen og den globale matindustrien. Samtidig etableres det nye verdikjeder i samarbeid mellom produsenter og konsumenter som motkraft til denne utviklingen. Boka er skrevet av noen av landets ledende matforskere innen samfunnsvitenskap og retter seg mot studenter, forskere og de som arbeider med utforming av mat- og innovasjonspolitikk innen offentlig forvaltning, naringsliv og frivillige organisasjoner. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka analyserer endringer i organisering og forvaltning av det norske matsystemet. Hvem har fatt okt innflytelse i verdikjedene for mat de siste tjue arene? Her har vi sett en sterk konsentrasjon i dagligvarebransjen mot det som ser ut til a bli tre store og mektige dagligvarekjeder. Det overordna bildet er at det ikke skjer noen entydig nyliberalisering pa matomradet i Norge, men en dreining mot et korporativt, nyregulert nettverksregime hvor bade stat, matprodusenter og forbrukere er svekket til fordel for dagligvarebransjen og den globale matindustrien. Samtidig etableres det nye verdikjeder i samarbeid mellom produsenter og konsumenter som motkraft til denne utviklingen. Boka er skrevet av noen av landets ledende matforskere innen samfunnsvitenskap og retter seg mot studenter, forskere og de som arbeider med utforming av mat- og innovasjonspolitikk innen offentlig forvaltning, naringsliv og frivillige organisasjoner.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.