Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere

Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere

Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere

Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere

Levering 2-6 dager

339,- Nå 290,-

ISBN:

9788232101498

Forlag:

Akademika

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

250

Vekt:

478 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Nynorsk og Bokmål

Samhandling mellom PP-rådgivere og lærere
Akademika
9788232101498

Forlagets omtale:

Denne boken handler om samhandling mellom PP-rådgivere og lærere. Den er hovedsakelig rettet mot disse aktørene. I tillegg retter den seg mot skoleeiere og rektorer som har et overordnet ansvar for at alle barn og unge skal få et likeverdig opplæringstilbud, samt ansatte i Statped som skal bistå LES MER både PPT og skoler i dette arbeidet. Én av begrunnelsene for å sette søkelys på temaet, er forhåpningen og intensjonen om at faglig samhandling kommer de det gjelder - i denne sammenheng barn og unge med spesielle behov - til gode. Hensikten med boken er derfor at den skal bidra til mer innsikt i temaet. Dette innebærer blant annet økt kunnskap om muligheter og utfordringer knyttet til samhandling, samt ytterligere bevissthet om egen rolle når man som profesjonell yrkesutøver samhandler med andre. Boken har fem kapitler, hvor det første fokuserer på samarbeid som ett aspekt ved samhandling. De andre kapitlene er empiriske tekster som løfter frem PP-rådgiveres og læreres erfaringer og opplevelser av å delta i et prosjekt hvor hovedmålsettingen var å utvikle samhandling mellom PPT og skole. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boken handler om samhandling mellom PP-rådgivere og lærere. Den er hovedsakelig rettet mot disse aktørene. I tillegg retter den seg mot skoleeiere og rektorer som har et overordnet ansvar for at alle barn og unge skal få et likeverdig opplæringstilbud, samt ansatte i Statped som skal bistå både PPT og skoler i dette arbeidet. Én av begrunnelsene for å sette søkelys på temaet, er forhåpningen og intensjonen om at faglig samhandling kommer de det gjelder - i denne sammenheng barn og unge med spesielle behov - til gode. Hensikten med boken er derfor at den skal bidra til mer innsikt i temaet. Dette innebærer blant annet økt kunnskap om muligheter og utfordringer knyttet til samhandling, samt ytterligere bevissthet om egen rolle når man som profesjonell yrkesutøver samhandler med andre. Boken har fem kapitler, hvor det første fokuserer på samarbeid som ett aspekt ved samhandling. De andre kapitlene er empiriske tekster som løfter frem PP-rådgiveres og læreres erfaringer og opplevelser av å delta i et prosjekt hvor hovedmålsettingen var å utvikle samhandling mellom PPT og skole.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.