Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Skole- og utdanningssektoren i utvikling

    Skole- og utdanningssektoren i utvikling

    Skole- og utdanningssektoren i utvikling

    Skole- og utdanningssektoren i utvikling

    På lager - sendes nå ( 8 stk. )

    299,-

    ISBN:

    9788245023671

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    370

    Vekt:

    715 gr

    Alder:

    Voksen

    Skole- og utdanningssektoren i utvikling
    Fagbokforl.
    9788245023671

    Forlagets omtale:

    Ungdomstrinn i utvikling var en nasjonal satsing rettet mot ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn. I alt 1114 skoler deltok i satsingen frem til 2018. Satsingen var rettet inn mot å utvikle god læring og et godt læringsmiljø gjennom bedre klasseledelse og mot å forbedre opplæringen i lesing, LES MER skriving og regning. Det skulle videre legges vekt på å utvikle en mer praktisk og variert undervisning som skulle oppleves som relevant og utfordrende av elevene. Målet var å fremme en god praksisendring over tid og å videreutvikle skolen som en lærende organisasjon, slik at alle ledere og ansatte kan samarbeide godt om å forbedre elevenes læring. For å nå dette målet har mange aktører deltatt i arbeidet: fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og fire nasjonale sentre (Matematikksenteret, Skrivesenteret, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret), kommunenes skoleadministrasjon, utviklingsveiledere og ressurslærere. En gruppe ved ILU/NTNU, kalt koordineringsgruppen, hadde det faglige ansvaret for et nettverk som samlet fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og de fire nasjonale sentrene. Denne gruppen har også forsket på satsingen, med fokus på å få frem kunnskap om hva som er av betydning for å få til utvikling og læring. Boken er basert på koordineringsgruppens arbeid og forskning. Den vil være interessant for forskere/lærerutdannere og alle som engasjerer seg i undervisning, læring og skoleutvikling. LES MINDRE Forlagets omtale Ungdomstrinn i utvikling var en nasjonal satsing rettet mot ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn. I alt 1114 skoler deltok i satsingen frem til 2018. Satsingen var rettet inn mot å utvikle god læring og et godt læringsmiljø gjennom bedre klasseledelse og mot å forbedre opplæringen i lesing, skriving og regning. Det skulle videre legges vekt på å utvikle en mer praktisk og variert undervisning som skulle oppleves som relevant og utfordrende av elevene. Målet var å fremme en god praksisendring over tid og å videreutvikle skolen som en lærende organisasjon, slik at alle ledere og ansatte kan samarbeide godt om å forbedre elevenes læring. For å nå dette målet har mange aktører deltatt i arbeidet: fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og fire nasjonale sentre (Matematikksenteret, Skrivesenteret, Lesesenteret og Læringsmiljøsenteret), kommunenes skoleadministrasjon, utviklingsveiledere og ressurslærere. En gruppe ved ILU/NTNU, kalt koordineringsgruppen, hadde det faglige ansvaret for et nettverk som samlet fagansatte i universitets- og høyskolesektoren og de fire nasjonale sentrene. Denne gruppen har også forsket på satsingen, med fokus på å få frem kunnskap om hva som er av betydning for å få til utvikling og læring. Boken er basert på koordineringsgruppens arbeid og forskning. Den vil være interessant for forskere/lærerutdannere og alle som engasjerer seg i undervisning, læring og skoleutvikling.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.