Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Skolebøker Videregående Helsefagarbeideren

    Helsefagarbeideren

    Helsefagarbeideren

    Helsefagarbeideren (kommunikasjon og samhandling)

    Forfatter Damm

    (Karen T. Sulheim Haugstvedt - Forfatter)

    Damm

    (Åste Herheim - Forfatter)

    Damm

    (Lars Gunnar Lingås - Forfatter)

    Damm

    (Gudrun Serville - Forfatter)

    Damm

    Levering 2-6 dager

    435,-

    ISBN:

    9788204115959

    Forlag:

    Damm

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2007

    Utgave:

    1

    Sider:

    161

    Vekt:

    568 gr

    Serie:

    Helsefagarbeideren

    Helsefagarbeideren
    Damm
    9788204115959

    Forlagets omtale:

    Kommunikasjon og samhandling inngår i serien "Helsefagarbeideren". I denne boka finner du en stor del av stoffet til programfaget kommunikasjon og samhandling og noen kompetansemål fra yrkesutøvelse. Forfatterne ønsker å gi elevene gode verktøy å ta med seg ut i yrkeshverdagen. Framstillingen LES MER sikter mot å øke deres bevissthet om hvor viktig det er at hver enkelt bruker opplever å bli sett og respektert. Her er det de mellommenneskelige forholdene som står i sentrum: det å forholde seg til og kommunisere med ulike brukere på en profesjonell, respektfull og medfølende måte. Gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling må oppøves og utvikles over lang tid i møte med kolleger og klienter. Slike møter gir vekstmuligheter gjennom utfordringer og konflikter. Kunnskap om konflikter og metoder og veiledning for konfliktløsning inngår også som egne temaer i boken. De andre bøkene i serien heter "Helsefremmende arbeid i hverdagen", "Lovgivning og faglig forsvarlighet" og "Sykdommer, pleie og behandling", bind 1 og 2. LES MINDRE Forlagets omtale Kommunikasjon og samhandling inngår i serien "Helsefagarbeideren". I denne boka finner du en stor del av stoffet til programfaget kommunikasjon og samhandling og noen kompetansemål fra yrkesutøvelse. Forfatterne ønsker å gi elevene gode verktøy å ta med seg ut i yrkeshverdagen. Framstillingen sikter mot å øke deres bevissthet om hvor viktig det er at hver enkelt bruker opplever å bli sett og respektert. Her er det de mellommenneskelige forholdene som står i sentrum: det å forholde seg til og kommunisere med ulike brukere på en profesjonell, respektfull og medfølende måte. Gode ferdigheter i kommunikasjon og samhandling må oppøves og utvikles over lang tid i møte med kolleger og klienter. Slike møter gir vekstmuligheter gjennom utfordringer og konflikter. Kunnskap om konflikter og metoder og veiledning for konfliktløsning inngår også som egne temaer i boken. De andre bøkene i serien heter "Helsefremmende arbeid i hverdagen", "Lovgivning og faglig forsvarlighet" og "Sykdommer, pleie og behandling", bind 1 og 2.

    Alternative utgaver

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.