Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Skolebøker Videregående Hører du? - 1

Hører du? - 1

Hører du? - 1

Hører du? - 1 (grunnbok i anvendt musikklære/hørelære)

Forfatter Gyldendal undervisning

Tomt hos leverandør, ny melding ventes

414,-

ISBN:

9788205357198

Forlag:

Gyldendal undervisning

Trykkeår:

2009

Utgitt:

2006

Utgave:

1

Sider:

206

Vekt:

709 gr

Serie:

Hører du?/Hva hører du?

Hører du? - 1
Gyldendal undervisning
9788205357198

Forlagets omtale:

Teori og praksis hånd i hånd Alt-i-ett Hovedtanken bak boka er å integrere fagene musikklære, hørelære og lytting, både for å tydeliggjøre den indre sammenhengen mellom fagene, og for å gjøre det enklere og mer meningsfylt for eleven å tilegne seg stoffet. Hvert kapittel tar for seg et emne som LES MER behandles parallelt i fire undergrupper: musikklære, hørelære, lytting og skriftlige oppgaver. På denne måten blir den teoretiske kunnskapen ikke stående isolert, men læres gjennom praktiske oppgaver i hørelære og lytting. Inndelingen gjør boka enkel å orientere seg i og gir læreren større frihet til å styre progresjonen og integrere fagene. De skriftlige oppgavene kan brukes både i musikklære- og hørelæretimene og under lytteoppgaver finner du både oppgaver til bruk i hørelære og i lytting. Basiskapittel Foran i boka er det samlet øvelser i grunnleggende gehørbaserte ferdigheter. Disse er tenkt brukt som innledning til hver undervisningstime og skal lede elevene fram til de oppgavene de skal arbeide mer med i timen. Basisøvelsene fungerer samtidig som bindeledd mellom de enkelte del-emnene i kapitlene.LyttingHvert kapittel inneholder korte lytteoppgaver og diktater som er direkte relatert til emnet i kapitlet.Utgangspunktet er musikkutdragene på cd-ene i arbeidsboka Hva hører du?I tillegg får boken et eget kapittel om lytting som skal gi innsikt i og utvikle ferdigheter i forskjellige lyttestrategier og lyttemetoder. Musikkeksemplene til disse oppgavene hentes dels fra Hva hører du?, mens lengre eksempler vil bli lagt ut på Internett.Sammenheng mellom kapitlene Det er lagt vekt på å oppnå en tydelig progresjon og indre sammenheng mellom de enkelte kapitlene. Kapitlene veksler mellom rytmiske og melodiske/harmoniske del-emner. Samtidig flettes stoff fra foregående kapitler stadig inn sammen med nye elementer. LES MINDRE Forlagets omtale Teori og praksis hånd i hånd Alt-i-ett Hovedtanken bak boka er å integrere fagene musikklære, hørelære og lytting, både for å tydeliggjøre den indre sammenhengen mellom fagene, og for å gjøre det enklere og mer meningsfylt for eleven å tilegne seg stoffet. Hvert kapittel tar for seg et emne som behandles parallelt i fire undergrupper: musikklære, hørelære, lytting og skriftlige oppgaver. På denne måten blir den teoretiske kunnskapen ikke stående isolert, men læres gjennom praktiske oppgaver i hørelære og lytting. Inndelingen gjør boka enkel å orientere seg i og gir læreren større frihet til å styre progresjonen og integrere fagene. De skriftlige oppgavene kan brukes både i musikklære- og hørelæretimene og under lytteoppgaver finner du både oppgaver til bruk i hørelære og i lytting. Basiskapittel Foran i boka er det samlet øvelser i grunnleggende gehørbaserte ferdigheter. Disse er tenkt brukt som innledning til hver undervisningstime og skal lede elevene fram til de oppgavene de skal arbeide mer med i timen. Basisøvelsene fungerer samtidig som bindeledd mellom de enkelte del-emnene i kapitlene.LyttingHvert kapittel inneholder korte lytteoppgaver og diktater som er direkte relatert til emnet i kapitlet.Utgangspunktet er musikkutdragene på cd-ene i arbeidsboka Hva hører du?I tillegg får boken et eget kapittel om lytting som skal gi innsikt i og utvikle ferdigheter i forskjellige lyttestrategier og lyttemetoder. Musikkeksemplene til disse oppgavene hentes dels fra Hva hører du?, mens lengre eksempler vil bli lagt ut på Internett.Sammenheng mellom kapitlene Det er lagt vekt på å oppnå en tydelig progresjon og indre sammenheng mellom de enkelte kapitlene. Kapitlene veksler mellom rytmiske og melodiske/harmoniske del-emner. Samtidig flettes stoff fra foregående kapitler stadig inn sammen med nye elementer.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.