Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Skolebøker Videregående Tracks SF

    Tracks SF

    Tracks SF

    Tracks SF (engelsk for studieforberedende utdanningsprogram, vg1)

    Forfatter Cappelen Damm

    (Silje Moen - Forfatter)

    Cappelen Damm

    (Helen Murray - Forfatter)

    Cappelen Damm

    (Ellen Johanne Narum Fodnestøl - Forfatter)

    Cappelen Damm

    (Richard Burgess - Medforfatter)

    Cappelen Damm

    (Petter Fuhre - Medforfatter)

    Cappelen Damm

    Levering 2-6 dager

    695,-

    ISBN:

    9788202501716

    Forlag:

    Cappelen Damm

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    384

    Vekt:

    1200 gr

    Serie:

    Tracks

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Tracks SF
    Cappelen Damm
    9788202501716

    Forlagets omtale:

    En helt ny lærebok for engelsk Vg1, bygget på viktige suksesskriterier fra Tracks-serien for yrkesfag: differensiering, variasjon og aktualitet, men laget fra bunnen av - for SF. Boka er todelt. Kapitlene omhandler kultur og samfunnsforhold i engelskspråklige land, mens boka siste del «Courses & LES MER Resources» blant mye annet inneholder åtte snakke- og skrivekurs, i tråd med intensjonene i den reviderte læreplanen fra 2013. Øving av elevenes forståelse og bruk av læringsstrategier er også spesielt vektlagt i «Courses & Resources». Oversiktlig og gjenkjennelig struktur Elever på alle nivåer vil ha nytte av hvordan kapitler og tekster i Tracks SF er tilrettelagt i et helhetlig og oversiktlig system. Hvert kapittel innledes med et visuelt oppslag der elevene får aktivisert sine førkunnskaper om kapitlets tematikk, ser hvilke læringsmål som gjelder for kapitlet og hvilke nøkkelord det er spesielt viktig å lære seg. Kapitlet avsluttes med en Revision-side med opplegg til selvevaluering, oppgaver om nøkkelordene og oppsummerende og analyserende skriveoppgaver. Hver tekst følger en lignende oppbygging som kapitlene: først introduseres tekstens tematikk, og elevens førkunnskaper aktiveres gjennom oppgaver. Underveis i teksten kan eleven sjekke egen forståelse gjennom å svare på spørsmål i margen. Det er stort spenn i nivå på tekstene innenfor hvert kapittel. Likevel er alle tekster mulig å bruke med alle elever, siden det fins tilrettelagte versjoner (shortcuts) på nettstedet. Differensiering gjennom oppgavene På oppgavesiden etter teksten jobber eleven systematisk med forståelse, diskusjon og analyse. Oppgavetyper som Looking at language og Looking at literature er spesielt viktige mht. å gi elevene analysetrening fram mot eksamen. De mest utfordrende oppgavene er merket med et eget symbol. De interaktive oppgavene på nettstedet bidrar til differensieringen: elevene får umiddelbart svar på om de har fått med seg hovedtrekk og detaljer i lese- og lyttetekster. Nettstedet ... LES MINDRE Forlagets omtale En helt ny lærebok for engelsk Vg1, bygget på viktige suksesskriterier fra Tracks-serien for yrkesfag: differensiering, variasjon og aktualitet, men laget fra bunnen av - for SF. Boka er todelt. Kapitlene omhandler kultur og samfunnsforhold i engelskspråklige land, mens boka siste del «Courses & Resources» blant mye annet inneholder åtte snakke- og skrivekurs, i tråd med intensjonene i den reviderte læreplanen fra 2013. Øving av elevenes forståelse og bruk av læringsstrategier er også spesielt vektlagt i «Courses & Resources». Oversiktlig og gjenkjennelig struktur Elever på alle nivåer vil ha nytte av hvordan kapitler og tekster i Tracks SF er tilrettelagt i et helhetlig og oversiktlig system. Hvert kapittel innledes med et visuelt oppslag der elevene får aktivisert sine førkunnskaper om kapitlets tematikk, ser hvilke læringsmål som gjelder for kapitlet og hvilke nøkkelord det er spesielt viktig å lære seg. Kapitlet avsluttes med en Revision-side med opplegg til selvevaluering, oppgaver om nøkkelordene og oppsummerende og analyserende skriveoppgaver. Hver tekst følger en lignende oppbygging som kapitlene: først introduseres tekstens tematikk, og elevens førkunnskaper aktiveres gjennom oppgaver. Underveis i teksten kan eleven sjekke egen forståelse gjennom å svare på spørsmål i margen. Det er stort spenn i nivå på tekstene innenfor hvert kapittel. Likevel er alle tekster mulig å bruke med alle elever, siden det fins tilrettelagte versjoner (shortcuts) på nettstedet. Differensiering gjennom oppgavene På oppgavesiden etter teksten jobber eleven systematisk med forståelse, diskusjon og analyse. Oppgavetyper som Looking at language og Looking at literature er spesielt viktige mht. å gi elevene analysetrening fram mot eksamen. De mest utfordrende oppgavene er merket med et eget symbol. De interaktive oppgavene på nettstedet bidrar til differensieringen: elevene får umiddelbart svar på om de har fått med seg hovedtrekk og detaljer i lese- og lyttetekster. Nettstedet ...