Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Skolebøker Småskolen 1-4 klasse Første skoleår

    Første skoleår

    Første skoleår

    Første skoleår (en metode- og idébok for læreren)

    Forfatter Cappelen

    (Sissel Rimehaug Weydahl - Forfatter)

    Cappelen

    Levering 2-6 dager

    467,-

    ISBN:

    9788202242183

    Forlag:

    Cappelen

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2006

    Utgave:

    1

    Sider:

    197

    Vekt:

    398 gr

    Alder:

    Voksen

    Første skoleår
    Cappelen
    9788202242183

    Haugenboks omtale:

    Boka fremmer bevisstgjøring i forhold til lærerrollen, ansvarsområder, kunnskap om seksåringens utvikling, fagplaner, metoder og undervisningens innhold. Boka er beregnet på lærere som underviser på første trinn og som ønsker å lære om ulike tilnærmingsmetoder i undervisningen. Dikt og engelske sang LES MER er er tatt med som vedlegg. Har stikkordsregister. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka fremmer bevisstgjøring i forhold til lærerrollen, ansvarsområder, kunnskap om seksåringens utvikling, fagplaner, metoder og undervisningens innhold. Boka er beregnet på lærere som underviser på første trinn og som ønsker å lære om ulike tilnærmingsmetoder i undervisningen. Dikt og engelske sanger er tatt med som vedlegg. Har stikkordsregister.

    Forlagets omtale:

    Første skoleår er en praktisk håndbok med gode ideer for deg som underviser på første trinn og som ønsker å lære om ulike tilnærmingsmetoder i undervisningen. Boka gir en samlet framstilling av ideer. Den fremmer bevisstgjøring i forhold til lærerrollen, ansvarsområder, kunnskap om seksåringens LES MER utvikling, fagplaner, metoder og undervisningens innhold. Både nyutdannede og erfarne lærere vil finne nyttige tips og undervisningsstoff. Boka har spiralrygg og inneholder mange gode ideer til aktiviteter. Aktivitetene underbygges med fine illustrasjoner. Første skoleår er et godt og praktisk oppslagsverk som læreren kan bruke hver dag. Boka består av fire hovedbolker: Deltakerne i skolehverdagen: Læreren, seksåringen og foreldrene Barns læring: Læringsstiler, Læring gjennom lek. Tilpasset opplæring Fagplaner med begrunnede metoder og ideer til gjennomføring Organisering: Praktiske hjelpemidler og metoder. Temaplaner Noen hovedmomenter fra boka: Lærerrollen - Med hvilke verdier og holdninger møter læreren den enkelte elev? - Lederrollen og lærerpersonligheten Foreldrene - lærerens viktigste støtte - Hvordan møter læreren foreldrene og skaper gode relasjoner og samarbeidsklima? - Formell foreldrekontakt - foreldremøter med eksempel på et interaktivt foreldremøte - Foreldresamtaler og elevsamtaler Leken som barnets viktigste læringsarena - Hva er læring, og hvordan lærer vi? - Rollelekens betydning som språkstimulerende og leseforberedende aktivitet Metoder for individuell tilpasset opplæring - Hvordan få tilpasset opplæring gjennom ulike metoder og organisering Lese- og skriveopplæringsplan - En forberedende lese- og skriveopplæring med vekt på lek med språket - Hvordan skape sikker forbindelse mellom språklyder og bokstaver - Skriving som går hånd i hånd med lesingen fra første dag - Ulike leseopplæringsmetoder, deriblant «veiledet lesing» fra New Zealand - Hvordan kartlegge og oppdage elever med lese- og s... LES MINDRE Forlagets omtale Første skoleår er en praktisk håndbok med gode ideer for deg som underviser på første trinn og som ønsker å lære om ulike tilnærmingsmetoder i undervisningen. Boka gir en samlet framstilling av ideer. Den fremmer bevisstgjøring i forhold til lærerrollen, ansvarsområder, kunnskap om seksåringens utvikling, fagplaner, metoder og undervisningens innhold. Både nyutdannede og erfarne lærere vil finne nyttige tips og undervisningsstoff. Boka har spiralrygg og inneholder mange gode ideer til aktiviteter. Aktivitetene underbygges med fine illustrasjoner. Første skoleår er et godt og praktisk oppslagsverk som læreren kan bruke hver dag. Boka består av fire hovedbolker: Deltakerne i skolehverdagen: Læreren, seksåringen og foreldrene Barns læring: Læringsstiler, Læring gjennom lek. Tilpasset opplæring Fagplaner med begrunnede metoder og ideer til gjennomføring Organisering: Praktiske hjelpemidler og metoder. Temaplaner Noen hovedmomenter fra boka: Lærerrollen - Med hvilke verdier og holdninger møter læreren den enkelte elev? - Lederrollen og lærerpersonligheten Foreldrene - lærerens viktigste støtte - Hvordan møter læreren foreldrene og skaper gode relasjoner og samarbeidsklima? - Formell foreldrekontakt - foreldremøter med eksempel på et interaktivt foreldremøte - Foreldresamtaler og elevsamtaler Leken som barnets viktigste læringsarena - Hva er læring, og hvordan lærer vi? - Rollelekens betydning som språkstimulerende og leseforberedende aktivitet Metoder for individuell tilpasset opplæring - Hvordan få tilpasset opplæring gjennom ulike metoder og organisering Lese- og skriveopplæringsplan - En forberedende lese- og skriveopplæring med vekt på lek med språket - Hvordan skape sikker forbindelse mellom språklyder og bokstaver - Skriving som går hånd i hånd med lesingen fra første dag - Ulike leseopplæringsmetoder, deriblant «veiledet lesing» fra New Zealand - Hvordan kartlegge og oppdage elever med lese- og s...