Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Veiledningspraksiser i bevegelse

    Veiledningspraksiser i bevegelse

    Veiledningspraksiser i bevegelse

    Veiledningspraksiser i bevegelse (skole, utdanning og kulturliv)

    Levering 2-6 dager

    499,- Nå 432,-

    ISBN:

    9788245017816

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    289

    Vekt:

    555 gr

    Alder:

    Voksen

    Veiledningspraksiser i bevegelse
    Fagbokforl.
    9788245017816

    Forlagets omtale:

    Antologien tar inn brede perspektiver på utdanning, både fra grunnutdanning av lærere, fra nye lærere, fra kunstnerisk veiledning og fra karriererådgiving i videregående skole. Selv med ulike perspektiver nærmer artikkelforfatterne seg tematikken veiledningspraksiser i bevegelse med et felles ønske LES MER om å bidra til å utvikle praksisveiledningen i skole og utdanning. Det er nødvendig å stille spørsmål ved det som er tatt for gitt, og det som oppleves som «vanlig» og «normalt», for å kunne gi plass til den nødvendige transformasjon av måter å tenke på, som karakteriserer læring. Artiklene i antologien bidrar på ulikt vis til å løfte fram hvilke «bevegelser» i veiledningspraksiser forfatterne ser i nyere teorier, i funn fra internasjonal og nasjonal forskning og i erfaringer fra forsknings- og utviklingsarbeid. En tydelig trend i disse funnene er en bevegelse fra å se veiledning som kun en relasjon mellom veileder og student til en utvikling som vektlegger mer gruppebaserte, samarbeidende veiledningsrelasjoner, der team arbeider med å forbedre profesjonell kompetanse. I det kommunikative rommet som veiledet og veiledere deler, og når de i fellesskap undersøker muligheter, dannes det læringssløyfer mellom dem. Antologien retter seg mot veiledere i ulike kontekster, og især mot veiledere innenfor lærerutdanning. LES MINDRE Forlagets omtale Antologien tar inn brede perspektiver på utdanning, både fra grunnutdanning av lærere, fra nye lærere, fra kunstnerisk veiledning og fra karriererådgiving i videregående skole. Selv med ulike perspektiver nærmer artikkelforfatterne seg tematikken veiledningspraksiser i bevegelse med et felles ønske om å bidra til å utvikle praksisveiledningen i skole og utdanning. Det er nødvendig å stille spørsmål ved det som er tatt for gitt, og det som oppleves som «vanlig» og «normalt», for å kunne gi plass til den nødvendige transformasjon av måter å tenke på, som karakteriserer læring. Artiklene i antologien bidrar på ulikt vis til å løfte fram hvilke «bevegelser» i veiledningspraksiser forfatterne ser i nyere teorier, i funn fra internasjonal og nasjonal forskning og i erfaringer fra forsknings- og utviklingsarbeid. En tydelig trend i disse funnene er en bevegelse fra å se veiledning som kun en relasjon mellom veileder og student til en utvikling som vektlegger mer gruppebaserte, samarbeidende veiledningsrelasjoner, der team arbeider med å forbedre profesjonell kompetanse. I det kommunikative rommet som veiledet og veiledere deler, og når de i fellesskap undersøker muligheter, dannes det læringssløyfer mellom dem. Antologien retter seg mot veiledere i ulike kontekster, og især mot veiledere innenfor lærerutdanning.

    Emner: Rådgivning

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.