Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Språk Vurdering av skriving

Vurdering av skriving

Vurdering av skriving

Vurdering av skriving

På lager - sendes nå ( 4 stk. )

349,- Nå 298,-

ISBN:

9788245017243

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2014

Utgitt:

2014

Utgave:

1

Sider:

205

Vekt:

410 gr

Alder:

Voksen

Serie:

Skriveopplæring og skriveforsking

Språk:

Bokmål og Nynorsk

Vurdering av skriving
Fagbokforl.
9788245017243

Forlagets omtale:

Artiklene i denne antologien omhandler læringsfremmende vurdering av skriving og tar utgangspunkt i at god vurderingspraksis er god undervisningspraksis. Vurdering av skriving handler ikke bare om å gi tilbakemelding på elevenes tekster, men også om hvordan lærere leser elevtekster, hvordan lærere LES MER vurderer det elevene gjør mens de skriver, og hvordan og når lærere gir tilbakemeldinger til elevene. I klasserommet befinner det seg elever med høyst ulike tilnærmingsmåter til det å skrive. Artiklene i boka viser hvordan vi gjennom god og variert vurderingspraksis kan hjelpe ulike elever i ulike fag til å bli kompetente skrivere. Denne boka er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking, Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, Nasjonalt senter for fremmedspråk i opplæringen, Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring og Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking. Hvert av disse sentrene har bidratt med artikler innenfor sine respektive fagområder. I tillegg inneholder boka fire fagfellevurderte bidrag som samlet gir en bred drøfting av vurdering av skriving i et læringsfremmende perspektiv. Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking. LES MINDRE Forlagets omtale Artiklene i denne antologien omhandler læringsfremmende vurdering av skriving og tar utgangspunkt i at god vurderingspraksis er god undervisningspraksis. Vurdering av skriving handler ikke bare om å gi tilbakemelding på elevenes tekster, men også om hvordan lærere leser elevtekster, hvordan lærere vurderer det elevene gjør mens de skriver, og hvordan og når lærere gir tilbakemeldinger til elevene. I klasserommet befinner det seg elever med høyst ulike tilnærmingsmåter til det å skrive. Artiklene i boka viser hvordan vi gjennom god og variert vurderingspraksis kan hjelpe ulike elever i ulike fag til å bli kompetente skrivere. Denne boka er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking, Nasjonalt senter for nynorsk i opplæringa, Nasjonalt senter for fremmedspråk i opplæringen, Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring og Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking. Hvert av disse sentrene har bidratt med artikler innenfor sine respektive fagområder. I tillegg inneholder boka fire fagfellevurderte bidrag som samlet gir en bred drøfting av vurdering av skriving i et læringsfremmende perspektiv. Bokserien Skriveopplæring og skriveforsking omhandlar skriving i utdanning, yrkesliv og kvardagsliv, sett frå ulike teoretiske ståstader. Målet er å bidra til ei utdjupa forståing av kva skriving er for noko og korleis skrivekompetanse kan stimulerast. Serien har utspring i Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.