Denne boka presenterer et nyttig analyseverktøy for å forstå sammenhengen mellom innhold, form og formål i disse sammensatte tekstene. Med utgangspunkt i blant annet underholdningsmedier, politiske videoer og ikoniske skilt utarbeider Bjørg Hellum her en holistisk modell som får fram sider ved tekstene og innholdet som ikke umiddelbart gir seg selv. Boka bygger på teorier fra retorikk og sosialsemiotikk, og Hellum sammenfatter disse til en lett tilgjengelig analysemetode. Dette er en bok for alle som jobber med å skrive eller utforme tekster, som kommunikasjonsmedarbeidere, spillutviklere eller studenter i medier og kommunikasjon. Den er også et nyttig verktøy for lærerstudenter og norsklærere i ungdomsskolen eller videregående skole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788230400975
Publisert
2013
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Scandinavian Academic Press
Vekt
210 gr
Høyde
210 mm
Bredde
134 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
152

Forfatter