564 gr

Serie:

Gilead (nr. 2)

Gileads døtre
    Aschehoug
    9788203375316

"Lovet være. Margaret Atwood med frydefull genistrek." Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten Gileads døtre fører videre Margaret Atwoods dystopiske og fascinerende fortelling om Offreds fremtid i Gilead. Margaret Atwoods dystopi ble kjent over hele verden da HBO filmatiserte Tjenerinnens beretning LES MER som tv-serie. Gileads døtre er en nyskrevet og selvstendig fortsettelse av Tjenerinnens beretning. Endelig får sultne fans svar på hva som skjedde med Offred etter at hun steg inn i varebilen etter å ha blitt anklaget av Føreren og hans kone. Kan hun overvinne undertrykkelsen og bli fri, eller må hun i døden? Gileads døtre gir svar. Gileads døtre utspiller seg femten år etter Tjenerinnens beretning og her hører vi tre andre kvinner fortelle om den kristne fundamentalistiske staten Gilead. Boken gis ut samtidig som den engelske utgaven. LES MINDRE Forlagets omtale "Lovet være. Margaret Atwood med frydefull genistrek." Anne Merethe K. Prinos, Aftenposten Gileads døtre fører videre Margaret Atwoods dystopiske og fascinerende fortelling om Offreds fremtid i Gilead. Margaret Atwoods dystopi ble kjent over hele verden da HBO filmatiserte Tjenerinnens beretning som tv-serie. Gileads døtre er en nyskrevet og selvstendig fortsettelse av Tjenerinnens beretning. Endelig får sultne fans svar på hva som skjedde med Offred etter at hun steg inn i varebilen etter å ha blitt anklaget av Føreren og hans kone. Kan hun overvinne undertrykkelsen og bli fri, eller må hun i døden? Gileads døtre gir svar. Gileads døtre utspiller seg femten år etter Tjenerinnens beretning og her hører vi tre andre kvinner fortelle om den kristne fundamentalistiske staten Gilead. Boken gis ut samtidig som den engelske utgaven.

Emner: Diktatur
    The testaments, a novel Margaret Atwood
    Levering 2-6 dager