12-16

Serie:

Dødslekene

En ballade om sangfugler og slanger
    Gyldendal
    9788205533899

Brennende ambisiøs. Besatt av konkurranse. Men makt har sin pris. Det er dagen for uttaket til de tiende Dødslekene. I Capitol håper Coriolanus Snow at han vil få sjansen til heder og ære ved å bli mentor i Lekene. Den en gang så mektige Snow-familien lider, skjebnen deres er avhengig av den lille LES MER sjansen Coriolanus har fått - til å sjarmere, overliste og utmanøvrere sine medstudenter. Alt for å bli mentor for den vinnende deltakeren. Oddsen er imot ham. Han ble tildelt jenta fra Distrikt 12, det laveste av det lave. Deres skjebner er nå sammenflettet - hvert valg Coriolanus tar kan føre til en fordel eller fiasko, triumf eller ruin. Inne på arenaen vil det bli en kamp til døden. På utsiden, begynner Coriolanus å føle noe for sin dødsdømte deltaker ... og han må veie nødvendigheten av å følge reglene opp mot sitt ønske om å overleve koste hva det koste vil. "Suzanne Collins er uansett en dreven spenningsforfatter, og det er umulig å slutte å lese." - Kristine Isaksen, VG "Unge lesere får en spennende innføring i et korrupt maktspill med klare parallel­ler til virkeligheten." Guri Fjeldberg, Bergens Tidene "Suzanne Collins er en dreven forteller. «Dødslekene» provoserer fremdeles frem ubehagelige etiske diskusjoner i enhver som leser. Jeg tviler ikke på at hun vil nå like mange lesere med denne mursteinsromanen." Anne Cathrine Straume, NRK "Knallgod underholdning - men ganske usmakelig." Cathrine Krøger, Dagbladet "Eg er imponert! Suzanne Collins har endå ein gong skrive ein spennande pageturner." Magnus Rotevatn, Framtida LES MINDRE Forlagets omtale Brennende ambisiøs. Besatt av konkurranse. Men makt har sin pris. Det er dagen for uttaket til de tiende Dødslekene. I Capitol håper Coriolanus Snow at han vil få sjansen til heder og ære ved å bli mentor i Lekene. Den en gang så mektige Snow-familien lider, skjebnen deres er avhengig av den lille sjansen Coriolanus har fått - til å sjarmere, overliste og utmanøvrere sine medstudenter. Alt for å bli mentor for den vinnende deltakeren. Oddsen er imot ham. Han ble tildelt jenta fra Distrikt 12, det laveste av det lave. Deres skjebner er nå sammenflettet - hvert valg Coriolanus tar kan føre til en fordel eller fiasko, triumf eller ruin. Inne på arenaen vil det bli en kamp til døden. På utsiden, begynner Coriolanus å føle noe for sin dødsdømte deltaker ... og han må veie nødvendigheten av å følge reglene opp mot sitt ønske om å overleve koste hva det koste vil. "Suzanne Collins er uansett en dreven spenningsforfatter, og det er umulig å slutte å lese." - Kristine Isaksen, VG "Unge lesere får en spennende innføring i et korrupt maktspill med klare parallel­ler til virkeligheten." Guri Fjeldberg, Bergens Tidene "Suzanne Collins er en dreven forteller. «Dødslekene» provoserer fremdeles frem ubehagelige etiske diskusjoner i enhver som leser. Jeg tviler ikke på at hun vil nå like mange lesere med denne mursteinsromanen." Anne Cathrine Straume, NRK "Knallgod underholdning - men ganske usmakelig." Cathrine Krøger, Dagbladet "Eg er imponert! Suzanne Collins har endå ein gong skrive ein spennande pageturner." Magnus Rotevatn, Framtida

Emner: Diktatur Medier
    En ballade om sangfugler og slanger Suzanne Collins
    E-bok i salg / nedlastbar / les info først