Nordiske perspektiver på allmenndannelsens betydning i høyere utdanning. Gir begrepet dannelse eller mer presist intellektuell allmenndannelse og modning mening i dagens virkelighet? Bør vi gi dannelsesbegrepet en renessanse? Bidragsyterne i boka er invitert med tanke på å belyse et sammensatt tema fra mange faglige synsvinkler. I Dannelse debatteres det hvordan man kan kombinere det beste i de siste års utdanningsreformer med en fornyet gjennomtenkning av hva høyere utdanning i Norge burde være. Inneholder artikler fra de fleste akademiske fag og flere profesjoner.
Les mer
Tema for denne boka er akademisk allmenndannelse og modning, og universitetets rollle i å skape en kunnskapsfundert demokratisk kultur. Bidragsyterne debatterer hvordan man kan kombinere det beste fra de siste utdanningsreformene med en ny gjennomtenkning av hva høyere utdanning i Norge bør være. Med bidrag av blant andre Karsten Alnæs, Kristin Clemet, Thomas Hylland Eriksen og Lars Gule. Har litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788282650274
Publisert
2011
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Dreyers Forlag
Vekt
1185 gr
Høyde
177 mm
Bredde
225 mm
Dybde
62 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
840