Massemediene har som en sentral oppgave å informere folk om hva som skjer i deres nære og fjerne omgivelser. De skal være nyhetsformidlere. Men hva sitter igjen hos folk flest etter endt avislesing, radiolytting, TV-titting eller nettsurfing? Måten nyhetstekstene er formulert på, kan ha avgjørende betydning for svaret på det spørsmålet. Den forståelige nyhet handler om massemediene og deres evne til å gjøre seg forstått. Den behandler spørsmålet om hvordan nyhetstekster bør organiseres og formuleres for at flest mulig skal forstå og huske mest mulig. I denne utgaven er boka utstyrt med nye eksempler og enkelte justeringer i teoristoffet. Men den uformelle tonen og den enkle tilnærmingen til kompliserte spørsmål er beholdt! Boka er beregnet på journalister og journalistikkstudenter innen alle typer massemedier. Den vil også være aktuell for andre som arbeider med ulike typer informative tekster.
Les mer
Denne boken handler om massemediene og deres evne til å gjøre seg forstått. Den behandler spørsmålet om hvordan nyhetstekster bør organiseres og formuleres for at flest mulig skal forstå og huske mest mulig. Boken er beregnet på journalister og journaliststudenter innen alle typer massemedier.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271472863
Publisert
2005
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
IJ-forlaget
Vekt
170 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
6 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
77

Illustratør

Relaterte produkter