Hva kjennetegner de gode elevsamtalene? Hvordan kan lærere og førskolelærere bruke elevsamtaler som verktøy for å fremme elevers vekst og læring? Hvilke muligheter finnes i samtalene? Forfatterne tar for seg rammene for elevsamtaler, gjør rede for aktuell teori om vekst hos barn og unge, og viser gjennom eksempler hvordan lærere kan påvirke vekst i praksis. Den gode elevsamtalen gir deg som arbeider og snakker med barn en metode for hvordan du kan bli god til å anvende mulighetene i elevsamtalene. I hvert kapittel finner leseren både praksisfortellinger og relevante refleksjons- og øvingsoppgaver.
Les mer
Boka tar for seg rammene for elevsamtaler, gjør rede for tre teorier om vekst hos barn og unge, og viser gjennom eksempler hvordan lærere kan påvirke vekst i praksis. Den inneholder refleksjons- og øvingsoppgaver, og er beregnet på dem som studerer for å bli, eller som allerede jobber som lærere, førskolelærere, spesialpedagoger eller barnevernspedagoger.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205399754
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
235 gr
Høyde
219 mm
Bredde
154 mm
Dybde
11 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
142