LUS er utformet slik at elevenes leseutvikling beskrives ved hjelp av ulike kvaliteter, som for eksempel: Punkt 4: Leser kjente ord i teksten ved hjelp av ordbilder. Punkt 6: Bruker bokstavene for å lese ord i teksten. Korrigerer seg selv av og til. Punkt 13: Bedre flyt i lesingen, står fast iblant. Punkt 15: Leser flytende med god forståelse. Foretrekker stillelesing. Punkt 18 A: Leser lett bøker der bare teksten fører handlingen videre, er boksluker. LUS er et verdifullt pedagogisk verktøy i samarbeidet mellom lærer, elev og foresatte. Resultatene ved bruk av LUS kan anvendes som grunnlag for videre planlegging i skolen for lærere, ledere og politikere. Denne boken er en oversettelse av de svenske bøkene Nya lusboken. En bok om läsutveckling og Komplement til Nya Lusboken. I denne utgaven er det i tillegg med et kapittel som tar for seg bruken av LUS i Oslo kommune.
Les mer
Boken inneholder både en oversettelse av Nya Lusboken (utgitt i Norge med tittelen Leseutvikling i 2003) og Komplement til Nya Lusboken. I tillegg inneholder boken et kapittel som tar for seg bruken av LUS i Oslo kommune. Boken gir en innføring i hvordan kvalitativ vurderingskompetanse kan utvikles gjennom å vurdere elevers lesekompetanse opp mot fastsatte kriterier.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202307714
Publisert
2009
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
386 gr
Høyde
238 mm
Bredde
168 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
202

Oversetter