Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern. Boken tar utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger. Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder.
Les mer
Første utg. med tittel: Ekspansjon, 2001

Produktdetaljer

ISBN
9788205455917
Publisert
2015
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
460 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
237