Hvorfor er det viktig å snakke om læring? Hvordan kan dialog fremme læring? Og hvordan kan læringsdialogen inngå i en helhetlig vurderingspraksis? Forfatterne tar for seg dialogen som læringsfremmende faktor og viser hvordan læringsdialog i det daglige kan settes i sammenheng med prinsippene for læringsfremmende vurdering, elevsamtalen og kontakten med foresatte i et langsiktig perspektiv. Skolens personale opplever en stor dokumentasjonsbyrde, og da kan det være utfordrende å organisere de ulike elementene til en læringsfremmende helhet, slik at praksisen ikke bare utvikles til ritualiserte handlinger. I denne boken gir forfatterne deg eksempler på hvordan du kan gjøre dette.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205473423
Publisert
2015
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
164 gr
Høyde
218 mm
Bredde
146 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
96