Elevsamtaler har i det siste tiåret blitt et selvfølgelig ledd i læringsprosessen, både i grunnskoler, videregående skoler og voksenopplæring. Å kunne føre gode samtaler med elever følger naturlig av opplæringsloven, hvor kravet om tilpasset opplæring står sentralt, og hvor betydningen av det fysiske og psykososiale arbeidsmiljøet har kommet sterkt i fokus. Elevsamtaler utfordrer lærerrollen, både i forhold til elevsyn, samfunnsyn, kunnskaper og ferdigheter. Denne boken er delvis forskningsbasert og har til hensikt å gi større forståelse og ny kunnskap på feltet. Boken henvender seg i hovedsak til lærerstudenter og lærere. Kirsten Limstrand er førstelektor ved Høgskolen i Bodø og jobber til daglig i lærerutdanningen, men har tidligere lang yrkespraksis fra grunnskolen.
Les mer
Boka handler om samtalen mellom lærer og elev. Forfatteren skriver blant annet om hva hun legger i de to begrepene danning og vekst, i tillegg til å utdype demokratibegrepet. Hun skriver om selv utførelsen av samtalen, og om tillitsforholdet mellom lærer og elev. Boka er supplert med eksempler der lærer og andre bidrar med erfaringer. I tillegg har boka drøftingsoppgaver og problemstillinger. Boka er beregnet på lærerstudenter og lærere. Har stikkordsregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245004359
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
216 gr
Høyde
210 mm
Bredde
135 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
156