Denne andre utgaven av Empati . å forstå menneskers følelser er oppdatert med ny forskning på området, og inneholder nyskrevne avsnitt der psykodynamiske og sosialpsykologiske synsmåter føres sammen. * Hva skjer i møtet mellom den profesjonelle hjelper og den som søker hjelp?* Hvilke vilkår gjelder for den profesjonelle hjelper?* Hvilke krav ligger i begreper som «empati» og «profesjonell holdning»? * Hva er det som driver oss til å hjelpe når vi ser at noen har det vanskelig?Boken forsøker å gi et svar på disse spørsmålene, og tar opp empatibegrepet dels ved en gjennomgang av teorier, og dels ved en sammenstilling av forsøk på å observere og måle empati.Empati betyr å forstå et annet menneskets følelser og psykiske situasjon. Gode møter mellom pasient og helsepersonell er møter som inneholder både empatisk forståelse og en profesjonell holdning. Slike møter gir pasienten kraft og styrke til å gå videre. Å trene opp denne evnen er viktig for å bli en god hjelper, og denne boken er et bidrag i å få dette til!
Les mer
Boka tar opp empatibegrepet og forsøker å svare på spørsmål som hva det er som skjer i møtet mellom den profesjonelle hjelper og den som søker hjelp, hvilke krav det er som ligger i begrep om empati og profesjonell holdning, om empati er en evne som kan læres og hva det er som driver oss til å hjelpe når vi ser at noen har det vanskelig. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788213028950
Publisert
2018
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kopinor
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
197

Forfatter
Oversetter