Poengtert, intelligent og velskrevet innføring i etikk og samfunnsansvar tilpasset undervisningen på øk. adm. studiene. Boken består av 22 korte kapitler fordelt på 4 tematisk hoveddeler: * Del 1 Etikkens verktøy tar for seg hvordan begreper og prinsipper fra etikken kan brukes til å analysere utfordrende situasjoner. * Del 2 har overskriften Moralpsykologi, og tar for seg selve grunnlaget for å trekke et skille mellom rett og galt i omgang mellom mennesker. * Del 3 Det økonomiske menneske drøfter ulike varianter av oppfatningen om at hver og en av oss først og fremst er ute etter å tilfredsstille egne behov. Hva er holdbarheten og begrensningene til et slikt menneskesyn? * Del 4 Bedriften ser på utfordringer som kan oppstå for bedrifter som ønsker å vise et samfunnsansvar utover å drive lønnsomt.
Les mer
Boken tar sikte på å gjøre leseren i stand til å forstå og analysere etiske utfordringer som kan oppstå i en organisasjon. Den inneholder også en rekke dilemmaer som leseren kan øve på å ta stilling til. Boken henvender seg først og fremst til studenter innen økonomisk administrative fag. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215020389
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
293 gr
Høyde
226 mm
Bredde
154 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
161

Forfatter