For å utvikle elevens kompetanse er det avgjørende at læreren gir feedback på en måte som både fremmer læring og anerkjenner eleven. Hvis læreren blir god til å kommunisere vil elevene få undervisning av høy kvalitet. Ulike former for feedback utgjør en stor del av kommunikasjonen. Forfatterne til Feedback i skolen viser en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback. De gjør rede for innhold, tidspunkt og rollefordeling i feedback. Boken gir eksempler på feedbackformer som gir eleven faglig læring på kort, mellomlang og lang sikt. Med eksemplene søker forfatterne å motivere den som skal forberede eller forbedre egen eller andres bruk av faglig feedback.
Les mer
Boka presenterer en modell som legger til rette for læringsfremmende og anerkjennende feedback fra lærer til elev.

Produktdetaljer

ISBN
9788205415331
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
254 gr
Høyde
148 mm
Bredde
220 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
158