Hvordan vet man når en elev er god nok i norsk? Denne boka viser hvordan lærere kan vurdere språk- og skriveutviklingen til elever med norsk som andrespråk med utgangspunkt i elevtekster. Formålet med å studere elevtekster er å kartlegge hvor eleven befinner seg i norskinnlæringen og å hjelpe eleven videre i språkutviklingen. Hensiktsmessig vurdering krever både kunnskaper hos den enkelte læreren og en samkjørt vurderingspraksis i lærerfellesskapet. I denne boka får leseren en kortfattet innføring i typiske trekk ved andrespråksutvikling og skriving på andrespråket, en grundig gjennomgang av vurderingspunkter for språk og tekst, samt ideer til god skriveundervisning. Boka er aktuell for studenter i grunnskolelærerutdanningen, norsk som andrespråk og andrespråkspedagogikk, og for lærere og andre som jobber med elever som har norsk som andrespråk.
Les mer
Boka viser hvordan lærere kan vurdere språk- og skriveutviklinga til elever med norsk som andrespråk med utgangspunkt i elevtekster.

Produktdetaljer

ISBN
9788202370015
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
437 gr
Høyde
240 mm
Bredde
168 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
231

Illustratør