Grunnbok i strategi inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boka viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boka er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget. Grunnbok i strategi inneholder blant annet: Hva er strategi, og hvem har faget betydning for? Hvordan formulere overordnede mål og delmål? Hvordan gjøres gode strategiske valg? Hvordan konkretisere alternativer? Hvordan skaper organisasjoner verdier? Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring? Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging? Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner
Les mer
Boken inneholder grunnleggende teoretiske perspektiver og analyseverktøy. Den viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende "case". Boken er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger innføring i strategifaget. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2010

Produktdetaljer

Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok