Aktuell bok om de utfordringer og muligheter som digitale medier kan gi brukere og ytere av helsetjenester. Digitale medier brukes utstrakt og i økende grad for å innhente eller formidle informasjon om helse. Denne boken handler om de utfordringer og muligheter dette fører til for brukere og ytere av helsetjenester. Pasientgrupper og brukerorganisasjoner finner både kunnskap og hverandre på internett. Det legger til rette for større grad av selvbestemmelse og empowerment. Samtidig fører økt teknologikompetanse hos dagens og morgendagens brukere av helsetjenester til nye krav til helsepersonells fagkunnskap og kommunikasjonsferdigheter. Helse- og omsorgsinstitusjonene ? og utdanningsinstitusjonene ? må ta høyde for dette, og aktivt utforske og ta i bruk de redskapene digitale medier tilbyr, slik at mennesker som kan og ønsker det, skal få dekket sine behov for informasjon, støtte og behandling der de er ? og når de trenger det. Helsekommunikasjon og digitale medier er skrevet for personell i yrker hvor helsefremmende kommunikasjon og helsepedagogikk er viktig, og for studenter i helse- og sosialfag, sykepleie, folkehelsevitenskap og helsefremmende arbeid.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205460089
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
438 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
219

Forfatter