I de senere år har mye forskning innen nevrovitenskapelige fag kastet nytt lys over ulike atferds- og lærevansker hos barn og unge. I denne boken får leseren innsikt i hva en i dag vet om sentralnervesystemets oppbygning og funksjon. Her presenteres undersøkelsesmetoder som leger, psykologer og pedagoger kan benytte for å diagnostisere og beskrive de funksjonelle aspektene av nevrobiologiske forstyrrelser hos barn og unge. Boken har kapitler om grunnleggende kunnskapsområder som anatomi, genetikk og nevropsykologi, og mer spesifikke kapitler om blant annet dysleksi, matematikkvansker, nonverbale lærevansker, tics og Tourette syndrom, oppmerksomhetsproblemer, epilepsi, cerebral parese, autisme, hodeskader og mental retardasjon. Boken henvender seg til to grupper. Den ene er studenter i psykologisk, pedagogisk, medisinsk og annen helsefaglig utdanning. Den andre er fagfolk i barne- og ungdomspsykiatri, pediatri, PPT, kompetansesentra, barnevern, barnehager, skoler og andre 1. linjetjenester.
Les mer
I de senere år har mye forskning innen nevrovitenskapelige fag kastet nytt lys over ulike atferds- og lærevansker hos barn og unge. I denne boka får leseren innsikt i hva en i dag vet om sentralnervesystemets oppbygning og funksjon, under både normale og avvikende utviklingsbetingelser. Boka henvender seg til studenter i psykologisk, pedgogisk, medisinsk og annen helsefaglig utdanning. Samt fagfolk i barne- og ungdomspsykiatri, pediatri, PPT, kompetansesentra, barnevern, barnehager, skoler og andre 1. linjetjenester. Har register og litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205304345
Publisert
2002
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
1208 gr
Høyde
241 mm
Bredde
164 mm
Dybde
32 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
659